Nu este niciun secret ca cei mici sunt cei mai mofturosi cand vine vorba de mancare. Preferintele lor limitate asociate cu restrictiile privind anumite ingrediente din anumite clase (precum glutenul sau nucile) pot face dificila misiunea de a oferi copilului dumneavoastra un pranz sanatos si bine echilibrat. Din acest motiv am pus laolalta cateva idei usoare, rapide si distractive pentru ora pranzului in urma discutiilor avute cu persoanele care cunosc cel mai bine copiii: mamele!

  1. Ambalati-le

Mamele sunt de-a dreptul innebunite dupa cutiile de tip bento potrivite pentru copii, Recipientele etanse ofera compartimente separate care pot contine alimente variate. Desi cutiile pot fi destul de scumpe, cumpararea unor alimente neprocesate in vrac si reutilizarea acestor recipiente pot duce la economii pe termen lung. Sugestiile de alimente care pot fi ambalate intr-o cutie tip bento includ:

  • Iaurt simplu indulcit cu miere si fructe proaspete pentru a inmuiere
  • Morcovi si humus
  • Un mar mic cu unt de arahide sau migdale (daca este permis in clasa de alimente)
  • Iaurt inghetat in recipiente de gheata
  1. Variatii pe o tema data

Implicarea copiilor in realizarea unor mese de pranz tematice este un mod de a dezvolta constientizarea actiunii de a manca si astfel ei devin incantati de masa care urmeaza. De exemplu, tema ”ocean” ar putea include un sandwish cu ton, poate chiar taiat in forma unui peste cu o forma de prajituri; fasii din fructe organice uscate de forma ”varecului” si branza filata sub forma de ”caracatita”.

  1. Snack Attack

Implicati copiii in crearea de gustari de sezon pentru pranz – de exemplu seminte de dovleac prajite cu diferite arome cum ar fi sirop de artar si scortisoara (faceti click aici pentru cateva retete de experimentat). Invatati-i cum sa combine nucile si semintele preferate cu fructe uscate pentru un trail mix facut chiar de ei pe post de gustare.

  1. Idee nastrusnica de sandwich

Sandwich-urile cu paine din faina de grau integrala sau secara reprezinta o varianta la indemana, dar este important sa gandim dincolo de paine! Faceti un sandwich dintr-o banana, miere si unt de arahide sau de migdale, taind o banana care nu este coapta pe lungime si utilizand-o pe post de ”paine”. Pachetelele de curcan (carne de curcan si branza rulate intr-o foaie) sunt de asemenea un mod usor de a oferi copiilor o gustare bogata in proteine. In mod similar se pot utiliza pachetele din salata verde pentru salata de ou, salata de ton, sau humus ca un mod distractiv pentru copii de a se ”juca” cu mancarea, beneficiind in acelasi timp de o masa hranitoare.

  1. Puneti-le pe bat

Multor mame le place sa faca kebab-uri creative pentru mesele copiiilor lor. Frigeti carnea de pui si taiati-o cubulete, apoi faceti frigarui cu carne de pui, branza si legume pe un bat. Puteti de asemenea sa dati frau liber creativitatii si sa faceti frigarui curcubeu din fructe cu capsuni, pepene galben, ananas, struguri verzi sau o bucata de mar verde, afine si un strugure de culoare violet.

Articol preluat de pe site-ul: http://www.integrativenutrition.com/blog/2016/08/5-extremely-creative-ideas-for-healthy-school-lunches

Sursa foto: http://www.integrativenutrition.com/blog/2016/08/5-extremely-creative-ideas-for-healthy-school-lunches

Pin It on Pinterest

Share This