Exista numeroase mituri despre slabit care ne impiedica adesea sa facem alegerile corecte si sa avem rezultatele dorite. Am ales sa povestesc despre 5 mituri foarte cunoscute: le-am explicat, demontat, apoi am facut cateva recomandari.

 1. Lactatele degresate slabesc.

Ce se intampla de fapt daca mancam pe termen lung exclusiv lactate degresate:

– organismul este privat de minerale sivitamine (prin scoaterea grasimii, se extrag si vitaminele liposolubile A si D)

–  adesea iaurtul degresat poate fi falsificat, prin adaugarea de amidon sau chiar faina de greu, pentru imbunatatirea consistentei dupa degresare; acest lucru se va traduce pana la urma in adaugarea de calorii goale, fara valoare nutritionala (https://alexandra-alexandru.ro/calorii-bune-calorii-rele/ )

– grasimea confera satietate, asa ca, mancand lactate degresate nu prea te saturi. Concluzia, mai putin si mai bun decat mai mult si mai prost.

  1. Trebuie sa excluzi orice fel de ulei din alimentatie

Fals. De fapt, trebuie sa incepi sa consumi cantitati moderate de grasimi sanatoase precum uleiul de masline, de canepa, de dovleac precum si seminte de susan nedecorticat, de canepa, nuci si migdale in forma cruda. Grasimile joaca un rol fundamental in mentinerea sanatatii, cu conditia de a fi naturale, de a le prepara corect (fara prajire), de a le consuma cu moderatie pentru furnizarea acizilor grasi din toate cele trei categorii -saturati, mononesaturati, polinsesaturati- si in special a celor doua serii de acizi grasi esentiali omega-3 si omega-6.

Pe termen lung, orice dieta de excludere a unor categorii de alimente face mai mult rau decat bine, pentru ca dezechilibreaza organismul.

  1. Urmeaza o dieta stricta si vei slabi cu siguranta.

Poate, dar te vei ingrasa cu siguranta la loc dupa ce o termini. Sau mai mult. Si eventual iti va lua de doua ori mai mult timp sa slabesti la loc. Teoria consumului hipocaloric pe care se bazeaza dietele restrictive, monotone si periculoase, care nu tin seama de calitatea nutritionala a caloriilor (alimentul din care provin) ci numai de numarul caloriilor ingerate, este falsa si nu produce rezultatele scontate. Ba mai mult, induce efectul yo-yo, care se concretizeaza prin variatii ponderale mari si intrarea intr-un cerc vicios, care, din pacate, se va concretiza prin aparitia unor afectiuni.

Concluzia : adopta un stil alimentar diferit, cu alimente din  toate grupele alimentare. Inlocuieste tot ce e procesat cu alimente naurale, elimina fainurile albe si introdu-le pe cele integrale. Mananca cu placere, savureaza. Asa-zisele diete/cure dau rezultate, dar doar temporar. De ce sa nu alegi sa ai greutatea dorita si sa fii sanatos pe viata ?

  1. Bea sucuri fara zahar si vei slabi

Din pacate, pe termen lung te vei ingrasa. Persoanele supraponderale care beau aceste sucuri ajung sa consume mai multe calorii din alimente decat cei care beau sucuri cu zahar. Indulcitorii artificialii din aceste bauturi, care nu au calorii, stimuleaza mai mult centrii cerebrali ai mecanismului recompensei comparativ cu sucurile cu zahar. Pe scurt, vei tanji mai mult dupa mancare. Pentru bautorii inraiti de sucuri tip Cola fara zahar le propun ca o varianta de trecere limonada cu apa carbogazoasa si miere autentica.

  1. Cartofii ingrasa

Da, cei prajiti, pentru ca le creste valoarea calorica prin absorbtia uleiului folosit la prajire. Sau desigur daca ii punem ca si garnitura, in combinatia indigesta “friptura cu cartofi prajiti”. Dar, in cantitati moderate, ca parte dintr-un regim alimentar variat, cartofii fierti sau copti nu ingrasa. Ba mai mult, daca asteptam sa se raceasca, amidonul se transformaintr-o forma glucidica rezistenta, asemanatoare fibrelor alimentare benefice, crescand rata metabolismului bazal cu circa 20%. Cartoful este o sursa importanta de vitamine precum A, K (antihemoragica si antianemica si C . Foarte gustoşi cu o salata verde sau de varza cruda vara sau cu muraturi iarna.

 

 

Pin It on Pinterest

Share This