Este de prisos sa spun ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei la care nu trebuie sa renuntam cu niciun pret! Dimineata ar trebui sa consumam cantitativ circa o treime din hrana zilnica, iar meniul ar trebui sa contina: grasimi (unt, avocado, masline, branzeturi, oua), proteine (carne rosie, oua), glucide lente (paine integrala, cereale integrale legume), in combinatiile permise.

Grasimile consumate la micul dejun sunt cheltuite fara a avea efect de ingrasare, iar carbohidratii cu eliberare lenta ofera energie pe parcursul intregii zile. Cei care sar peste micul dejun se expun riscului de a deveni supraponderali sau obezi, spre deosebire de cei care iau micul dejun. Luarea corecta a micului dejun poate avea efecte benefice pentru mentinerea greutatii normale si a valorilor fiziologice ale colesterolului sangvin. Daca nu luati micul dejun va expuneti unui risc de a deveni obez, din punct de vedere statistic, cu 450 % mai mare decat daca ati lua micul dejun zilnic.

MICUL DEJUN, IN SITUATII SPECIALE, POATE FI SI SINGURA MASA DIN ZI, DACA APORTUL DE NUTRIENTI ESTE ECHILIBRAT SI SUFICIENT CANTITATIV.

Cateva exemple de mic dejun pregatit conform principiilor unei alimentatii sanatoase

Meniul 1

2 oua pregatite scrob (omleta sparta), din oua de preferat ecologice  cu 2 felii de paine integrala fara aditivi alimentari si felii de ardei kapia, castravete, morcovi. Putin unt natural (untul se consuma de preferinta dimineata) e preferat pe paine. Ceai de plante sau ceai verde, negru, cafea filtru de buna calitate (150ml), fara indulcitori. Se poate adauga putina miere (numai dupa ce temperatura scade sub 40 de grade C).

Meniul  2

2  felii de paine integrala cu unt si cateva lingurite de gem sau dulceata naturale, fara adaos de zahar (ex. gem de prune), iaurt de capra.

Meniul  3

Cereale integrale precum fulgii de ovaz integrali. Acestea se vor asocia cu nuci, seminte, fulgi de coco, scortisoara si  se vor consuma cu ceai sau cu lapte de soia sau orez, maxim cu iaurt.

Meniul 4

Tartine integrale cu guacamole – nu e mare bataie de cap: un avocado copt, o rosie coapta mica taiata cubulete, putina ceapa tocata fin, sucul proaspat stors de la jumatate de lime, sare de mare, putin piper proaspat macinat. Avocado se paseaza cu furculita si se amesteca cu restul ingredientelor tocate fin. Deliciooos!

Meniul 5

Ou fiert, paine integrala cu branza de capra tartinabila si rosii uscate. Ceai sau cafea.

Voi ce idei de mic dejun usor de pus in practica aveti?

 

 

Pin It on Pinterest

Share This