Sursa foto: https://jurnalul.antena3.ro/viata-sanatoasa

Retentia de apa apare atunci cand o cantitate excesiva de lichide se acumuleaza in organism. Este, de asemenea cunoscuta si sub denumirea de edem. Retentia de apa are loc in sistemul circulator, in tesuturi sau cavitati. Poate provoca umflarea mainilor, a picioarelor, a gleznelor sau a talpilor. Exista mai multe motive pentru care se apare retentia de apa, dar nu sunt grave.

Unele femei au retentie de apa in timpul sarcinii sau inainte de menstruatie. Persoanele inactive din punct de vedere fizic, cum este cazul celor care stau pe scaun o zi intreaga, pot fi, de asemenea afectate.

Cu toate acestea, retentia de apa poate fi si un simptom al unei afectiuni medicale grave, cum ar fi o boala renala sau insuficienta cardiaca. Daca aveti retentie de apa brusca sau severa, solicitati imediat asistenta medicala.

In cazurile in care suferiti umflaturi usoare si nu aveti si alte complicatii, este posibil sa reduceti retentia de apa prin cateva trucuri simple:

  1. Mancati mai putina sare. Sodiul se leaga de apa in organism si ajuta la mentinerea echilibrului de fluide, atat in interiorul, cat si in exteriorul celulelor. Daca adesea consumati mancaruri bogate in sare, cum sunt alimentele procesate, corpul dumneavoastra poate retine apa. De fapt, aceste alimente sunt cea mai mare sursa de sodiu. Pentru reducerea retentiei de apa, reduceti consumul de sodiu. In urma unor studii, s-a demonstrat ca sodiul creste retentia de apa din organism, dar la persoane diferite nu are acest efect negativ. Deci, efectele depind de fiecare individ.
  2. Cresteti consumul de magneziu. Magneziul este un mineral foarte important. De fapt, este implicat in mai mult de 300 reactii enzimatice care mentin functiile organismului. In plus, cresterea consumului de magneziu poate ajuta la reducerea retentiei de apa. Un studiu a constatat ca 200 mg de magneziu/zi au redus retentia de apa la femeile cu simptome premenstruale. Iar alte studii, realizate tot pe femei cu simptome premenstruale, au raportat rezultate similare. Sursele bune de magneziu se gasesc in nuci, ciocolata neagra, legume si fructe crude. De asemenea, se gaseste si in varianta de supliment.
  3. Cresteti consumul de vitamina B6. Vitamina B6 este un grup de vitamine inrudite. Ele sunt importante pentru formarea globulelor rosii si servesc multe alte functii in organism. S-a demonstrat ca vitamina B6 reduce gradul de retentie a apei la femeile cu sindrom premenstrual. Printre alimentele bogate in vitamina B6 se numare nucile, bananele, cartofii si carnea.
  4. Consumati mai multe alimente bogate in potasiu. Potasiul este un mineral care serveste mai multe functii importante. De exemplu, ajuta la trimiterea semnalelor electrice care mentin corpul in functiune si poate sustine sanatatea inimii. Potasiul pare sa contribuie la reducerea retentiei de apa in doua moduri: prin scaderea nivelului de sodiu din organism si prin cresterea productiei de urina. Bananele, avocado si rosiile sunt exemple de alimente bogate in potasiu.
  5. Incercati sa consumati papadie. Papadia este o planta care a fost folosita ca diuretic o lunga perioada de timp in medicina populara. Diureticele va pot ajuta sa reduceti retentia de apa, prin urinare mai deasa. Intr-un studiu, 17 voluntari au luat 3 doze de extract de frunze de papadie in 24 ore. Ei au monitorizat cantitatea de apa eliminata in urmatoarele zile si au constatat o crestere semnificativa a cantitatii de urina produsa. Desi a fost in studiu mic, fara grup de control, rezultatele arata ca extractul de papadie poate fi un diuretic excelent. Mai mult, studiile sugereaza ca papadia poate avea multe alte beneficii potentiale.
  6. Evitati carbohidratii rafinati. Consumul de carbohidrati rafinati duce la cresterea rapida a nivelului de zahar din sange si a insulinei. Nivelurile ridicate de insulina determina corpul dumneavoastra sa retina mai mult sodiu prin cresterea reabsorbtiei de sodiu in rinichi. Acest lucru duce la un volum mai mare de lichide acumulat in organism. Printre carbohidratii rafinati pe care ar trebui sa ii evitati, se numara zaharurile si cerealele procesate.

Alte modalitati de a reduce retentia de apa

Reducerea retentiei de apa nu este studiata de mult timp. Cu toate acestea, exista si cateva metode ce pot avea un potential eficient in reducerea retentiei de apa. Retineti doar ca acestea sunt doar dovezi anecdotice, nu s-au realizat studii in jurul lor.

Mergeti pe jos: pur si simplu mersul pe jos si putina miscare pot fi eficiente in reducerea acumularii de lichide in unele zone, cum ar fi membrele inferioare. Ridicarea picioarelor, de asemenea, poate ajuta.

Beti multa apa: unii cred ca odata cu cresterea aportului de apa se poate reduce, in mod paradoxal, retentia de apa.

Coada-calului: un studiu a constatat ca planta coada calului are efecte diuretice.

Patrunjel: aceasta planta are o reputatie diuretica in medicina populara.

Hibiscus: roselle, o specie de hibiscus, a fost folosita in medicina populara ca diuretic. Un studiu recent sustine acest lucru.

Usturoi: cunoscut pentru efectele sale impotriva racelii, usturoiul a fost folosit in istorie ca diuretic.

Fenicul: aceasta planta poate avea, de asemenea, efecte diuretice.

Matase de porumb: aceasta planta este folosita in mod traditional pentru tratarea retentiei de apa in unele parti ale lumii.

Urzica: acesta este un alt remediu popular folosit pentru a reduce retentia de apa.

Suc de afine: s-a afirmat ca sucul de afine poate avea efecte diuretice.

De retinut:

  • Unele modificari alimentare simple pot ajuta la reducerea retentiei de apa.
  • Pentru inceput, puteti incerca sa mancati mai putina sare, de exemplu prin reducerea consumului de alimente procesate.
  • De asemenea, puteti consuma alimente bogate in magneziu, potasiu si vitamina B6.
  • Consumati papadie si evitati carbohidratii rafinati.
  • Cu toate acestea, daca retentia de apa persista sau va cauzeaza numeroase probleme, ar fi indicat sa consultati un medic.

Pin It on Pinterest

Share This