Sursa foto: https://pixabay.com/ro/nuci-de-pia%C5%A3%C4%83-piata-taraba-vinde-2467187/

De ce nuci?

Daca vreodata va este foame si sunteti intr-o situatie care nu va permite sa luati o masa sanatoasa, o mana de fructe cu coaja lemnoasa va fi un inlocuitor decent, chiar daca nu este perfect.

Sunt de mici dimensiuni, dar cu un continut ridicat de calorii si substante nutritive, nucile pot fi usor de transportat oriunde. Chiar daca nucile sunt considerate a fi benefice pentru sanatatea noastra, unele dintre ele sunt invariabil mai sanatoase decat altele.

Primul lucru pe care trebuie sa il stiti este ca arahidele nu sunt nuci, chiar daca pare a fi asa. Arahidele se dezvolta sub pamant, iar nucile se incadreaza in categoria celor care cresc in copaci. Arahidele sunt mai degraba legume si nu sunt la fel de snataoase ca nucile de copac.

Arahidele sunt departe de a fi singura voastra optiune; exista o gama larga de nuci din care puteti alege si cele mai multe dintre ele sunt benefice cand vine vorba de pierderea in greutate.

Va prezentam o lista de fructe cu coaja lemnoasa care va vor ajuta sa pierdeti cateva kilograme in cel mai scurt timp.

Nuci mari ideale pentru pierderea in greutate.

Nucile braziliene – aduc un mare aport sanatatii si corpului vostru. Mai exact, aceste nuci sunt cele mai cunoscute si bogate surse de seleniu. Consumul a doua nuci pe zi va poate satisface nevoia zilnca de minerale. Seleniul este cunoscut pentru imbunatatirea metabolismului, a sistemului imunitar si a sanatatii sistemului reproducator. De asemenea, seleniul joaca un rol important in absobtia vitaminei E, care previne cataracta odata cu inaintarea in varsta. Nucile de Brazilia nu vin la pachet doar cu minerale, cum sunt potasiul, zincul, cuprul sau roboflavina, dar contin si grasimi sanatoase, benefice inimii. In cele din urma, magneziul se gaseste in nucile braziliene, lucru esential pentru femeile care folosesc pilule contraceptive, prezentand deseori deficit de acest mineral.

Nuci – daca obiectivul vostru este sa reduceti grasimea abdominala, nucile va pot ajuta. Grasimile saturate care se gasesc in carnea rosie si in produsele de panificatie sunt responsabile pentru depozitarea grasimii in zona abdominala. Pe de alta parte, nucile contin grasimi polinesaturate care ajuta la reducerea grasimii abdominale si imbunatatesc metabolismul insulinei. Numai 13 grame de nuci va vor servi drept o buna sursa de dieta. In plus fata de beneficiile pierderii in greutate, nucile au, de asemenea, proprietati antioxidante prin care inhiba radicalii liberi. Nucile sunt benefice pentru sanatate a ficatului, deoarece polifenolii impiedica afectarea ficatului.

Migdale – sunt bogate in aminoacid L-arginina, care, la randul sau, va poate ajuta organismul sa arda mai multi carbohidrati in timpul exercitiilor fizice. De asemenea, potrivit cercetarilor, migdalele sunt foarte eficiente atunci cand vine vorba de reducerea greutatii corporale. Datorita continutului lor inalt de calorii, migdalele va vor face sa va saturati rapid. Ca rezultat, nu veti simti nevoia sa mancati mai mult. Migdalele sunt substantial benefice pentru sanatatea inimii, deoarece acestea au capacitatea de a reduce factorii de risc pentru boala coronariana, cum ar fi colesterolul. La fel ca alte nuci de copac, migdalele contin polifenoli.

Fistic – consumul de fistic este una dintre modalitatile de completare a procesului de pierdere in greutate deoarece sunt sanatoase pentru inima si stomac. In ciuda faptului ca este relativ inalt in calorii, fisticul va ajuta sa ajungeti la greutatea corporala pe care v-o doriti. Cercetarile au aratat ca fisticul poate fi consumat intr-un program alimentar, ajutandu-va astfel sa pierdeti in greutate, fara sa va ingrijorati ca va veti ingrasa la loc. In comparatie cu gustarile care contin carbohidrati rafinati, cum ar fi covrigi, fisticul este, de asemenea, capabil sa va imbunatateasca nivelul trigliceridelor. In plus, fisticul este o sursa excelenta de acizi grasi mononesaturati, care sunt responsabili pentru eliminarea grasimii abdominale.

Retineti ca majotitatea fisticului este albit. Pentru a evita substantele nocive, asigurati-va ca ce consumati este fistic organic.  Datorita continutului ridicat de proteine, nu trebuie sa consumati mult fistic.

Caju – multe studii sustin ca persoanele care isi doresc  sa slabeasca, ar trebui sa evite consumul de nuci pentru ca ingrasa. Desi sunt numeroase, aceste constatari s-au dovedit a fi irelevante. Ca si celelalte fructe cu coaja lemnoasa, caju este benefic pentru sustinerea pierderii in greutate, datorita continutului de fibre. Dupa cum stiti, fibrele va opresc pofta de mancare pentru mult timp. Conform unui studiu realizat in Spania, pacientii care au mancat caju au fost cu 31% mai predispusi sa nu ia in greutate decat cei care nu au consumat caju. Prin urmare, ar trebui sa includeti caju ca parte a unei diete cu continut redus de calorii, daca doriti sa pierdeti cateva kilograme.

Nucile pecane – sunt bogate in vitamine si minerale (mai mult de 19 dintre ele), care contribuie la scaderea colestrolului rau. De asemenea, au si proprietati antiinflmatorii si imunosupresoare. Datorita continutului de vitamina E, magneziu si zinc, veti putea pierde in greutate. Vitamina E ajuta la construirea musculaturii, inlocuind astfel masa de grasime cu masa musculara. Pe de alta parte, magneziul contribuie la transformarea glucozei in energie, care va mentine nivelul scazut al zaharului din sange. Din acest motiv, un metabolism mai activ indus de magneziu va ajuta sa scapati mai repede de greutate corporala si sa o mentineti sanatoasa.

Nuci de macadamia – nu sunt doar delicioase, ci fac parte din orice regim alimentar sanatos. Desi sunt bogate in grasimi, continutul lor de grasime este sanatos si poate sustine scaderea in greutate. Acestea contin acid palmitoleic, un tip de acid gras mononesaturat, care va accelera metabolismul si va reduce capacitatea organismului de depozitare a grasimilor. Datorita grasimilor sanatoase si mononesaturate, dar si a acizilor grasi Omega 3, ele sunt bune pentru sanatatea inimii. Din acest motiv, ele sunt capabile sa imbunatateasca nivelul de colesterol. In cele din urma, ele contin flvonoide care actioneaza ca antioxidanti, reducand astfel tensiunea arteriala si protejand corpul de unele forme de cancer.

Concluzii

Este un mit ca alimentele cu un continut ridicat de calorii si de grasimi nu sunt bune pentru o dieta sanatoasa, mai ales daca doriti sa pierdeti in greutate. Din fericire, acestea nu retin apa pentru ca studiile recente arata ca alimentele, cum ar fi nucile, pot fi satioase, sanatoase si gustoase in acelasi timp.

Pin It on Pinterest

Share This