Avem un singur corp in aceasta viata si ar fi tare bine sa incepem sa avem grija de el de la o varsta cat mai tanara. Acest lucru se poate face daca adoptam cateva obiceiuri sanatoase, care pot deveni usor rutina noastra zilnica, obiceiuri care va vor aduce beneficii pe care nicio pastila minune nu o poate face.

Asadar, sa incepem:

  1. Renuntati la zahar

Am sustinut si voi sustine ca zaharuI se intalneste prea des si prea mult in alimentatia noastra zilnica, ajungand sa aiba efecte precum otrava. De ce? Lucrurile stau cam asa: zaharul creste nivelul zaharului sangvin, care determina cresterea nivelului insulinei (ceea ce inseamna un pancreas solicitat la extrem), care mai apoi se traduce in incetinirea metabolismului; astfel, arderea caloriilor necesare pentru eliberarea de energie scade, iar numarul caloriilor care se depun ca grasime va creste. De asemenea, zaharul creste nivelul colesterolului in sange, in special al colesterolului „rau” LDL, cel mai adesea corelat cu bolile de inima.Renuntati la zahar si evitati astfel tot raul asociat.

  1. Renunati la alimentele procesate

Alimentele procesate vin la pachet cu zahar, grasimi vegetale rafinate produse in masa, care atrag dupa sine aceeasi „reteta” descrisa mai sus. Nu mai vorbesc de faptul ca sunt captusite bine cu o lista imensa de aditivi, coloranti si conservanti artificiali, pe care gena umana nu ii recunoaste. Odata cu renuntarea la acest tip de alimente, renuntati desigur si la intreaga gama de uleiuri, zahar si aditivi. Lucru pentru care inima voastra va fi cu siguranta recunoscatoare.

  1. Renuntati la uleiurile vegetale si margarina

Daca nu mai sunt pe rafturile bucatariei, inseamna ca nici o suita intreaga de procese inflamatorii nu va vor mai da batai de cap. Uleiurile vegetale rafinate produse la scara inalta contin o cantitate mult prea mare de acizi grasi omega-6 si prea putini acizi grasi omega-3. Renuntati pe cat posibil la urmatoarele tipuri de ulei: de rapita, de sofran, de floarea soarelui, porumb, bumbac.

  1. Limitati cantitatea de cereale

Cerealele, in special fainurile rafinate obtinute din graul comun sunt carbohidrati care se regasesc la un pas distanta de a fi de fapt transformate in zahar (ce e drept, cu eliberare mai lenta). In special daca ai rezistenta la insulina sau alergii asociate cerealelor, nu ar fi rau sa te tii departe de ele. Introdu in dieta cereale simple, integrale, precum graul spelta, secara, ovazul, dar si orezul integral si pseudocereale precum quinoa, hrisca, amaranth, in cantitati  rezonabile, decise de fiecare organism in parte.

  1. Adauga grasimi bune

Corpul, inima, creierul au nevoie de grasimi sa functioneze la parametrii optimi, grasimi bune, bogate in omega-3, nesaturate sau saturate precum cele gasite in cocos. Materia prima buna o gasiti in alimente precum avocado, nuci, semite, ulei de masline exttravirgin si masline, cocos si ulei de cocos dar si peste gras salbatic. Nu va feriti de ele!

  1. Miscare, miscare, miscare

Cum o fi, cat o fi, in ce fel alegi, doar sa fie. Plimbare, urcarea si coborarea scarilor, aerobica la sala, gimnastica pe covorul de acasa, alergat in parc…orice ti se pare potrivit tie, organismului tau, programului tau, varstei tale. Doar fa-o!

  1. Dormi atat cat trebuie

In timp ce mai apesi o data pe repetarea alarmei, organismul tau se ocupa cu reimprospatarea, repararea si rejuvenarea fiecarui organ din corp. Cand nu iti faci timp pentru un somn de calitate interferezi cu abilitatea corpului de a se vindeca singur. Asadar,  renunta la televizor, tableta sau alte device-uri sau distractii nocturne. Mai bine dormi.

Pin It on Pinterest

Share This