Cunoastem cu totii expresia “astenie de primavara”. Conform Wikipedia (https://ro.wikipedia.org/wiki/Astenie), astenia este este o slabire generala a organismului, aceasta traducandu-se printr-o stare de oboseala care poate antrena insuficiente functionale multiple.

Astenia poate avea diverse cauze si se poate prezenta sub diferite aspecte, afectand in mod egal sfera psihica, fizica, intelectuala sau sexuala:

  • Oboseala musculara
  • Oboseala intelectuala (diminuarea atentiei, dificultati de concentrare, pierderea memoriei, incetineala in gandire)
  • Diminuarea vitalitatii (lipsa de initiativa, inhibitie, pierderea interesului, insingurare)
  • Alterari de personalitate (hipersensibilitate la mediu, iritabilitate, pierderea controlului emotional)
  • Dureri variate si schimbatoare (dureri toracice, cefalee, dureri abdominale)
  • Alterari ale somnului
  • Imposibilitatea de a duce la capat activitati sportive moderate
  • Eforturi de adaptare a organismului la noile conditii meteorologice

Tot conform wikipedia.ro, astenia de primavara este o forma de astenie care apare la trecerea dintre iarna si primavara, datorata eforturilor de adaptare ale organismului la noile conditii meteorologice. In cazul in care va regasiti in tabloul simptomelor de mai sus, nu disperati, exista desigur si remedii. Dupa ce inlaturati suspiciunea legata de alte afectiuni medicale (dupa o vizita la medicul dumneavostra si eventual un set de analize interpretate tot de medic), o noua abordare a stilului de viata este calea cea mai sigura pentru recapatarea energiei si vitalitatii.

Am  pregatit un set de 7 recomandari pentru o rutina noua care va poate aduce o stare de sanatate buna, un tonus refacut si refacerea energiei. Nimic nou sub soare, desigur, dar poate puse intr-o forma mai usor accesibila si mai usor de integrat in rutina zilnica.

  1. Mancati cat mai putina hrana procesata, spre deloc. Tot ce inseamnca junk food, zahar si calorii goale, fara aport nutritiv (fast-food, sandvisuri din supermarket, napolitane, biscuiti,ciocolata, snacks-uri, chips-uri).
  1. Incercati o detoxifiere a mediului in care traiti, prin renuntarea la produsele de curatenie clasice si la cosmeticele conventionale si inlocuirea acestora cu produse naturale, pe baze de plante, fara SLS-uri, parabeni, derivate petroliere. Aveti grija si la odorizantele pentru incaperi, foarte iritante pentru sistemul respirator.
  1. Iesiti zilnic la o plimbare, oricat de scurta. Cati dintre noi nu realizeaza la sfarsitul zilei ca singurul contact cu mediul exterior se face doar cand coboram sau urcam in masina pentru a merge la serviciu, a lasa copilul la scoala sau a intra in supermarket. Si asta zilnic, saptamanal, lunar…
  1. Incepeti ziua cu apa calduta pentru un start bun al capitolului hidratare, imediat dupa trezire; continuati cu mai putina cofeina, mai multe ceaiuri.
  1. Introduceti legume de primavara din belsug: ridichi, ceapa verde, usturoi verde, salata, spanac, stevie, urzici. Zilnic.
  1. Mergeti la culcare mai devreme, pentru a va putea trezi mai devreme. Incepeti cu schimbari mici, de 10, 15, 20 de minute.
  1. Implementati o rutina! Aceasta este cea mai importanta recomandare dintre toate cele de mai sus. Fara un program personalizat, gandit si scris de fiecare in parte in functie de programul si necesitatile fiecaruia, niciuna din schimbarile pe care vrem sa le facem nu vor functiona pe o perioada lunga de timp. Ele vor sfarsi tot ca niste sfaturi dintr-un articol de revista pentru femei. Si o vom lua de la capat, over and over again.

 

 

Pin It on Pinterest

Share This