”Cum pot face alegeri alimentare inteligente cu un program incarcat?” este una dintre intrebarile care apar adesea. Uneori o alimentatie sanatoasa poate fi o cerere herculeana printre numeroasele solicitari ale vietii. Chiar daca a manca sanatos respectand un anumit buget de timp necesita un pic de planificare, este mai usor decat isi imagineaza multi oameni.

Acest timp investit da roade, mentinandu-ne sanatosi si avand o alimentatie mai buna. In final, face ca viata sa fie mai usoara. Putem gati o data si sa mancam de doua ori pregatind mai mult decat ne este necesar si bucurandu-ne de resturile de mancare.

Sa recunoastem: daca asteptam sa ne hotaram ce sa mancam chiar inainte de a pleca la munca sau imediat dupa ce ajungem acasa seara, se poate sa nu avem la indemana tot ceea ce ne trebuie pentru a incropi o masa. Pregatirea propriilor alimente poate deveni un act revolutionar care ne poate ajuta chiar sa ne salvam viata.

A fi prins cu garda jos, la care se adauga un stomac care chioraie, poate reprezenta un pericol care ne poate abate complet de la programul nostru. Acest lucru poarta numele de urgenta alimentara. Cand se intampla acest lucru, ne vom indrepta mereu catre ceea ce este disponibil, rapid si usor – de obicei mancare de tip junk, procesata care creeaza dependenta.

Un pic de planificare strategica ne ofera siguranta de a nu mai ajunge niciodata in aceste situatii de urgenta. Se poate face apel la sase strategii care pot ajuta pe oricine sa isi mentina in mod constant obiceiul unor mese sanatoase chiar si cu programe foarte incarcate.

  1. Faceti o lista. Acordati-va un pic de timp o data pe saptamana pentru a va aseza si a realiza o lista de cumparaturi. Apoi faceti o vizita la magazinul alimentar si cumparati toate ingredientele pentru acele retete in prealabil. A avea o lista si respectarea ei ajuta la economii de timp, bani si previne ca alimentele nesanatoase sa ”aterizeze” cumva in cosul de cumparaturi. Un alt pont ce poate fi de folos: nu mergeti niciodata infometati la magazin!
  2. Optati pentru unele produse congelate. Legumele congelate (de preferat organice) devin o reala varianta de economisire a timpului, cu precadere daca aveti deja unele in congelator si puteti astfel evita nevoia unor cumparaturi de ultim moment la magazin. Acelasi lucru este valabil pentru carnea de vita congelata provenita de la animale hranite cu iarba, somonul capturat in salbaticie si fructele de padure organice. Cumparati doar produse de cea mai buna calitate pe care le puteti gasi.
  3. Alegeti produse gata de consum. In cazul in care tocarea marunta a alimentelor nu isi gaseste locul pe agenda dumneavoastra incarcata, alegeti legume organice verzi proaspete cu frunze prespalate, cum ar fi spanacul, varza creata, rucola si chiar salata verde Romaine. Produsele pre-taiate se gasesc de asemenea in multe magazine, ceea ce reduce considerabil munca in bucatarie. Este posibil sa fie ceva mai scumpe, dar in lipsa de timp merita cu prisosinta.
  4. Nu va fie teama de produsele alimentare in conserve. Produsele alimentare in conserva sau la borcan, alese cu grija, cum ar fi legumele sau supele de pui, sardinele, somonul de Alaska salbatic, anghinarele si ardeii rosii copti, pot face mult mai usoara sarcina de a incropi o masa de ultim moment. In cazul in care alegeti alimente la conserva, optati pentru conserve fara BPA atunci cand este posibil.
  5. Stabiliti o zi de pregatire si distrati- Odata ce ati facut cumparaturile si aveti o bucatarie bine aprovizionata, veti dori sa pregatiti pentru zilele urmatoare. Alegeti doua zile pe saptamana (duminica si miercurea par potrivite) cand urmeaza sa petreceti cateva ore in plus in bucatarie, gatind si pregatind cat de mult puteti dinainte.
  6. Comandati on-line. In conformitate cu lista de cumparaturi, faceti comanda pentru toate produsele care nu necesita prezenta voastra fizica in supermarket sau la piata (ulei, otet, suc de rosii, miere, fasole, naut, linte, etc.). Alegeti cu grija un magazin on-line cu produse de calitate si veti constatata ca timpul nu va va mai juca festeJ.
  7. Cand sunteti cu adevarat presati de timp mergeti cel putin pe varianta sanatoasa. Chiar si atunci cand depuneti toate eforturile vor fi zile cand vi se va parea ca totul se destrama si chiar incropirea unei simple salate cu ton salbatic devine un lucru de-a dreptul imposibil. Pentru ca v-ati pregatit, veti avea la indemana nuci, seminte si alte gustari sanatoase pentru a potoli nivelul de zahar din sange astfel incat sa nu fiti de-a dreptul lihniti de foame pana la ora cinei.

 

Sursa articol: http://www.huffingtonpost.com/dr-mark-hyman/6-simple-strategies-to-ea_b_6172678.html

Pin It on Pinterest

Share This