sursa foto: http://blood-pressure-monitoring.org

Hipertensiunea se traduce prin presiunea pe care o face sangele asupra peretilor arteriali. In timp, presiunea crescuta a sangelui poate duce la distrugerea vaselor de sange si aparitia afectiunilor cardiovasculare, ale rinichilor, etc. Hipertensiunea mai este denumita si “ucigasul tacut” pentru ca nu prezinta simptome si se poate dezvolta neobservabil, motiv pentru care nu este tratat de-a lungul anilor.

Aparitia hipertensiunii se datoreaza multor factori printre care: varsta, istoria familiei, sexul si chiar rasa. O dieta corespunzatoare, bogata in potasiu, magneziu si fibre va contribui la reducerea presiunii sangelui.

Care sunt alimentele pe care trebuie sa le consumi pentru a echilibra  nivelul hipertensiunii, vei afla in continuarea acestui articol.

8 alimente cu ajutorul carora poti controla hipertensiunea

  1. Frunze verzi

Potasiul ajuta rinichii sa elimine sodiul prin urina, reducand astfel presiunea sangelui.

Legumele verzi bogate in potasiu sunt:

  • Salata verde
  • Varza
  • Verdeata (marar, patrunjel, leustean)
  • Spanacul
  • Frunzele de sfecla

Legumele conservate au de cele mai multe ori adaosuri de sodiu, in timp ce legumele congelate cotin tot atatia nutrienti precum cele proaspete. Le poti consuma in amestec cu banane sau nuci sub forma unei paste create la blender.

  1. Sfecla rosie

Sfecla rosie este bogata in oxizi de azot care ajuta la deschiderea vaselor de sange si reducerea presiunii acestuia. In cadrul unui studiu, s-a observat ca in urma consumului de sfecla rosie, oxizii de azot continuti au diminuat presiunea sangelui in mai putin de 24 de ore.

O poti prepara sub forma de suc ori la cuptor, alaturi de cartofi si friptura.

  1. Lactatele nesarate precum branzeturile proaspete si iaurtul simplu

Lactatele nesarate precum brnzeturile proaspete si iaurturile sunt o sursa excelenta de calciu si nu contin o cantitate mare de grasimi. Acestea sunt doua elemente esentiale pentru reducerea presiunii sangelui. In urma unui studiu, s-a constatat faptul ca femeile care au consumat cel putin 4 iaurturi pe saptamana au inregistrat o scadere de 20% a hipertensiunii.

Adauga iaurtului migdale si fructe pentru mai multe beneficii asupra inimii si ai in vedere ca iaurtul sa aiba un continut scazut de zahar.

  1. Ovaz

Ovazul are un continut bogat in fibre, grasimi usoare si un nivel redus de sodiu, ceea ce ajuta la echilibrarea tensiunii. Ovazul lasat peste noapte este o varianta ideala pentru micul dejun. Amesteca fulgi de ovaz cu lapte de nuci si lasa continutul aproximativ 8 ore intr-un borcan. Dimineata agita-l si savureaza-l dupa ce ai adaugat fructe si scortisoara pentru gust.

  1. Banane

Bananele sunt bogate in potasiu si mult mai eficiente comparativ cu suplimentele. Consuma bananele simple, in cereale sau ovaz.

  1. Peste oceanic cu continut de Omega3

Pestele este bogat in proteine slabe. Pestele gras precum somonul este bogat in acizi grasi Omega3 care ajuta la reducerea presiunii sangelui si a inflamatiilor. O alta componenta esentiala pentru tratarea acestei afectiuni este Vitamina D, regasita in pastrav.

Pestele se poate gati foarte usor la cuptor: pune o bucata de somon pe o foaie de copt, presara ierburi aromate, lamaie si ulei de masline si lasa-l la cuptor pentru cateva minute pana se rumeneste.

  1. Usturoi

Asemenea sfeclei rosii, usturoiul cuprinde oxid de azot, util in dilatarea vaselor de sange si largirea arterelor, astfel incat sangele sa fie pompat cu o mai mare usurinta.

Condimentarea mancarii cu usturoi si ierburi aromate precum busuiocul, scortisoara, rozmarinul, te va ajuta sa diminuezi cantitatea de sare pe care obisnuiesti sa o adaugi la mancare.

  1. Ciocolata neagra

Un studiu realizat in 2015 a demonstrat faptul ca ciocolata neagra reduce riscul de aparitie a unui accident cardiovascular. Astfel, 100 de grame de ciocolata neagra pe zi poate fi asociat cu un echilibru al tensiunii mult mai mare.

Ciocolata neagra contine mai bine de 60% cacao solida si are mai putin zahar decat cea obisnuita. Se poate consuma in iaurt ori cu fructe precum: capsuni, coacaze si zmeura.

Acestea sunt principalele alimente care te vor ajuta sa combati hipertensiunea. Retine faptul ca trebuie sa elimini din alimentatia ta grasimile, sodiul si alcoolul. Opteaza pentru proteine cu grasimi slabe, cereale, fructe si legume, bogate in potasiu, magneziu si calciu.

 

 

Pin It on Pinterest

Share This