Sursa foto: https://pixabay.com/ro/produse-alimentare

Migdale, fistic, popcorn. Sertarul de la birou este probabil un arsenal de gustari cu continut scazut de carbohidrati. In cazul diabetului zaharat, aceste gustari sanatoase sunt esentiale pentru combaterea foametei si controlul cantitatii de zahar din sange.

Daca v-ati plictisit de aceleasi gustari, ar fi timpul sa le mixati putin. Veti vedea in continuare 8 idei delicioase de gustari, ideale pentru birou, pe care diabeticii le pot consuma cu incredere.

Ghid cu gustari pentru diabetici

Amintiti-va ca planificarea va este de foarte mare ajutor la birou. Se poate intampla sa aveti o zi plina de intalniri, proiecte si termene limita, incat puteti trece imediat la o stare de foame accentuata. Gustarile care sunt prietenoase cu diabetul zaharat va pot oferi o alternativa sanatoasa atunci cand, poate, colegii de munca aduc gogosi dimineata la birou, produse de patiserie dupa-amiaza sau au intotdeauna la birou bomboane.

Cand vine vorba de alegerea gustarilor, ganditi-va cand, cum si ce anume veti manca.

Mancati sanatos, luati gustari cum trebuie

In mod ideal, intre mesele principale, corpul va cere 2-3 gustari pe zi. Daca va este foame la mai putin de doua ore dupa o masa principala, poate ar trebui sa evaluati hrana, pentru a avea o masa echilibrata. Alimentele bogate in carbohidrati si cu continut redus de proteine, fibre si grasimi, tind sa fie digerate mai repede, sa cresca nivelul de glucoza din sange si ne lasa sa adormim mai repede.

Fiti atenti la gustari

Fiind constienti de ce mancam si gandindu-ne cu adevarat la ceea ce mancam, se poate face o mare diferenta. Majoritatea persoanelor sar peste gustarile de la birou. Peste 40% dintre adultii americani admit ca mananca in conditii de stres la birou, in special cand programul este foarte aglomerat.

Consumul de hrana fara activitati de distractie, care nu include mancarea in fata unui ecran – TV, calculator, telefon – poate imbunatati nivelul de zahar din sange.

Ce sa contina o gustare la birou

Gustarea perfecta pentru birou – pentru persoanele cu diabet zahat – trebuie sa:

  • Sa se poata consuma rece.
  • Sa contina intre 10 si 20 grame carbohidrati totali.
  • Sa fie o sursa buna de proteine si fibre, care sunt componente esentiale pentru o gustare echilibrata. Sa stabilizeze nivelul de zahar din sange – sa includa minim 2-3 grame de fibre si 6-7 grame de proteine.
  • Sa miroase placut sau sa nu miroase deloc, deci tineti departe ouale si tonul – vrem ca si colegii sa se bucure cand mancati.
  • Sa necesite minimul de efort pentru preparare – incercati sa aduceti de luni gustari pentru toata saptamana.
  • Sa fie practica si sa o puteti manca si intr-o cafenea sau in cazul in care aveti nevoie de o gustare de rezerva.

Topul celor mai bune gustari pentru cei care sufera de diabet zaharat

  1. ½ cana de boabe decojide de soia

Cu un continut mare de 11g proteine si 4g fibre, in medie, este o gustare satisfacatoare care nu va ridica nivelul de zahar din sange.

  1. 1 cana de boabe dulci de mazare cu ¼ cana de hummus.

Boabele de mazare sunt perfecte cand aveti nevoie de o gustare. Aceasta combinatie este lipsita de colesterol si contine peste 80% din actiunile antioxidante ale vitaminei C.

  1. 200 grame de iaurt grecesc (neindulcit) + ½ cana de zmeura + 1 lingura migdale prajite stropite cu 1-2 lingurite de scortisoara.

Zmeura este unul dintre cele mai bogate fructe in fibre, ceea ce poate ajuta la controlarea nivelului de zahar din sange, mai ales cand este amestecata cu iaurt grecesc simplu si migdale bogate in fibre. Aceasta combinatie este ideala pentru intreaga saptamana.

  1. 1 cana de branza de vaci + ½ ceasca de ananas tocat.

Aceasta combinatie bogata in proteine de inalta calitate isi ia dulceata din ananas. Ananasul contine enzima bromelaina, care poate reduce inflamatiile, poate relaxa muschii si inflamatiile osteoartritei.

  1. 1 bucata de branza + 1 cana de rosii cherry cu o lingura de otet balsamic + 3-4 frunze de busuioc tocate.

Nu este nevoie sa asteptati pana la cina pentru o salata caprese delicioasa. Tomatele contin substante nutritive vitale, cum ar fi vitamina C, fier si vitamina E. Acestea sunt chiar considerate superalimente de Asociatia Americana de Diabet, deci nu ezitati sa va bucurati de aceasta de cate ori doriti.

  1. 1 felie de paine interala de grau + ¼ avocado.

Nu numai ca avocado cu paine prajita este la moda, dar este si o gustare sanatoasa. Luati o felie de paine integrala din grau si puneti avocado pe aceasta. Finisati cu un topping preferat, fara sare, cum ar fi fulgi de chili, piper macinat sau praf de usturoi. Aceasta combinatie va mentine ore intregi carbohidratii in organism, cu fibre si grasimi sanatoase. Pentru cei care evita painea, este recomandat ½ cana de naut amestecat cu avocado cubulete, cu suc de lamaie si o picatura de sos picant. Este o gustare delicioasa si fara fibre de gluten.

  1. 2 linguri de nuci pecane + ½ cartof dulce.

Se presara 2 linguri de nuci pecane peste o jumatate de cartof dulce si cu putina scortisoara. Aceasta combinatie va va satisface nevoia de dulce. Nucile pecane sunt o sursa buna de magneziu, care este adesea scazut la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. Magneziul poate creste sensibilitatea la insulina si poate ajuta la controlul glicemiei.

  1. 1 ceasca de ceai verde + o mana de migdale + 1 mar mic.

Ceaiul verde sporeste metabolismul si hidrateaza, ceea ce ajuta la diluarea sangelui si la scaderea nivelului de zahar din sange. Migdalele si merele asigura echilibrul perfect intre carbohidrati, proteine si grasimi sanatoase.

Pin It on Pinterest

Share This