Sursa foto: https://pixabay.com/ro/pepene-galben-pepene-verde-fructe-1537284/

Desi ne gandim astazi la pepenele verde ca la acel fruct perfect, mare, cu suc dulce, care ne face papilele gustative sa explodeze, lucrurile nu au stat asa dintotdeauna. Stramosul salbatic al pepenelui verde a fost, de fapt, un fruct amar cu miezul tare, verde si in forma circulara. O mare parte din istoria pepenilor verzi este dezbatuta din cauza lipsei de informatii corecte, dar multi istorici sunt de acord ca au fost initial cultivati in Africa, inainte de a se raspandi spre zona de nord Mediteraneeana si in Europa.

Pepenele verde si digestia

Una dintre cele mai frecvente probleme gastro-intestinale este constipatia, care se caracterizeaza printr-un tranzit gastrointestinal lent, scaun tare si dificultati de eliminare a acestuia.

Un numar de factori pot provoca constipatia, inclusiv medicamentatia, lipsa consumului de fibre, o dieta proasta si boala, dar cauza numarul unu este, de obicei, consumul necorespunzator de lichide. Beti mai multa apa in fiecare zi si puteti elimina aceasta problema incomoda.

Fluidele din dieta sunt, de obicei, absorbite de intestinul subtire proximal, dar cand nu pot fi absorbite suficiente fluide, pot aparea probleme precum constipatia si alte probleme gastrointestinale.

Deoarece pepenele verde are atat un continut bogat de apa, cat si fibre, acest fruct suculent va poate ajuta cu usurinta sa sustineti reglarea unui tract digestiv sanatos. Desi subliniem ca in pepene nu exista doar apa, apa din el este foarte importanta.

In loc sa beti 3 litri de apa in fiecare zi, cat este recomandat, va puteti delecta cu o felie de pepene verde si in acelasi timp sa sustineti un stil de viata sanatos, in special pentru digestie.

Pepenele verde si ingrijirea pielii

Cu totii apelam la vitamina C cand simtim dureri in gat sau cand ne incearca o raceala usoara, dar vitamina C ajuta mult mai mult decat la prevenirea anumitor afectiuni.

Vitaminele C si E sunt cei mai importanti antioxidanti naturali datorita beneficiilor antiimbatranire, pentru ca mica lor greutate moleculara le permite sa patrunda in piele si sa induca producerea colagenului, esential pentru mentinerea neteda si sanatoasa a pielii.

Aceasta promovare a productiei de colagen contribuie, de asemenea, la protejarea pielii impotriva daunelor provocate de soare – fotolezarea cronica de la expunerea prea mare la radiatiile ultraviolete ale soarelui, se manifesta prin imbatranirea excesiva a pielii si aparitia ridurilor.

Cercetarea care vizeaza prevenirea imbatranirii pielii prin expunerea la soare, include evitarea protectiilor solare si terapiile care promoveaza productia de colagen. Din feiricre, vitamina C face doar asta. Deoarece nu este sintetizata de organism, este important sa adaugati cantitataea necesara de vitamina C in dieta zilnica. Citricele, guava, ardeii iuti si pepenii verzi, toate sunt surse de vitamina C.

Dupa cum se spune, frumusetea incepe din interior, ceea ce inseamna ca protejarea pielii incepe prin ceea ce alegem sa punem in organismul nostru.

Pepenele verde si cresterea parului

Pentru barbati, chelia este un reper in timp pe care niciunul nu vrea s-o testeze. De cealalta parte, femeile se tem de subtierea firului de par odata cu inaintarea in varsta.

Efectul pierderii parului nu este doar un efect fizic superficial, ci s-a documentat si faptul ca acest lucru are un efect emotional asupra pacientului. Foliculul de par contine celule de papila si teaca dermica, iar acestea sufera un ciclu de crestere pe masura ce foliculii imbatranesc. Se crede ca anumiti factori de crestere provoaca proliferarea si diferentierea celulelor epiteliale din foliculul de par, ducand la formarea unui par mai gros si mai voluminos. Deoarece un derivat al vitaminei C, acidul asorbit 2-fosfat, este cunoscut pentru stimularea fibroblastelor si osteoblastelor umane, cercetatorii au sugerat ca un astfel de supliment ar fi util pentru cresterea parului.

Intr-adevar, atunci cand foliculii de par au fost izolati si tratati cu acest compus, oamenii de stiinta au observat o crestere semnificativa in celulele papilelor dermice, precum si o alungire a firului de par. Astfel de constatari pot sugera ca vitamina C promoveaza cresterea foliculilor de par, ceea ce reprezinta unul dintre motivele pentru care pepenele verde, bogat in vitamina C, ar trebui sa fie o parte esentiala a dietei fiecaruia.

Pepenele verde si pierderea in greutate

Deoarece pepenele verde este compus din atat de multa apa, nu este neobisnuit sa auzi ca poate ajuta la reducerea grasimii sau la scaderea in greutate. Aceasta proprietate a fructului, totusi, ii poate fi atribuita nu doar datorita continutului ridicat de apa.

Nivelele ridicate de citrulina din pepenele verde – inseamna ca atunci cand organismul nostru proceseaza acest aminoacid – pot fi transformate de organism in alt aminoacid numit arginina. Recent, mai multe studii au gasit dovezi conform carora cu cat se realizeaza mai multa conversie de la citrulina la arginina, cu atat aminoacizii blocheaza activitatea unei enzime numite fosfataza alcalina, TNAP. Blocarea activitatilor metabolice ale acestei enzime poate ajuta la prevenirea acumularii in exces a grasimii in celule. Acest lucru se intampla datorita functiei argininei din organism.

Cercetatorii au descoperit ca arginina stimuleaza lipoliza si expresia mai multor gene responsabile cu oxidarea acizilor grasi. Cu cat sunt oxidati mai multi acizi grasi in dioxid de carbon si apa, cu atat mai mult corpul reduce cantitatea de grasime corporala adunata.

Chiar daca trebuie facute mai multe cercetari in acest domeniu pentru a dovedi in mod specific rolul argininei in reducerea cantitatii de grasime corporala, cu siguranta nu va poate afecta, mai ales ca va puteti lua necesarul de arginina din pepenele verde. Inca un motiv pentru care ar trebui sa il introduceti in dieta zilnica.

Pin It on Pinterest

Share This