Probabil ca de multe ori v-ati intrebat ce sa mai pregatiti rapid la micul dejun, pentru voi sau copiii vostri, sa fie si sanatos, dar si hranitor, sa le si placa si sa aiba si beneficii.

Fie ca ati adoptat un stil alimentar echilibrat si sanatos, fie ca va doriti foarte mult acest lucru, puteti incerca pentru micul dejun o budinca din seminte de chia, cu fructe si nuci. Avantajul este ca puteti prepara acest fel de mancare si de seara ;  lasat la frigider peste noapte el capata consistenta dorita, deoarece se umfla si absoarbe lichidul din recipient.

Pentru prepararea budincii aveti nevoie de:

  • 2 cesti de lapte vegetal (de cocos, de orez, de migdale) neindulcit si fara conservanti
  • 1/2 ceasca de seminte de chia
  • Vanilie pulbere
  • ½ lingura scortisoara
  • Miere dupa gust
  • Nuci sfaramitate pentru decor
  • Feliute de fructe la alegere pentru decor (capsune, banane, afine, zmeura, kiwi, etc)

Modul de preparare este simplu: se pun intr-un borcan care se inchide ermetic laptele, semintele de chia, vanilia, scortisoara si mierea. Se amesteca cu o lingurita, apoi se inchide borcanul si se agita temeinic, pentru a nu permite semintelor de chia sa se lipeasca.  Peste noapte, ele se vor umfla prin absorbtia lichidului, aromele se vor intrepatrunde. Tot ce aveti de facut dimineata este sa adaugati nucile si feliutele de fructe.

Calitatile semintelor de chia

Daca nu v-am convins inca de ce sa preparati acest mic dejun aromat si sanatos, va mai spun ca semintele de chia  contin cel mai mare procent de acizi grasi polinesaturati (omega -3 si omega – 6).

Cea mai importanta particularitate este aceea ca aminoacizii din proteina de chia se gasesc intr-un raport asemanator celui din proteinele animale, cu inalta valoare biologica. Cu alte cuvinte, proteina din chia este o proteina completa, care poate concura cu cea din carne si lapte.

Semintele de chia nu contin gluten, asadar pot fi consumate si de suferinzii de celiachie.

Ce ziceti, incercati ?

 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This