Grasimea abdominala poate sta la baza multor probleme de sanatate precum: hipertensiunea arteriala, hipercolesterolemie, diabet de tip II si alte afectiuni digestive mai grave precum diverticuloza. Pentru a scapa de grasimea abdominala si a preveni aparitia ei, trebuie sa adoptam cateva reguli in ceea ce priveste:

  1. Alimentatia

Mancatul haotic trebuie sa nu mai faca parte din rutina noastra. Adoptarea de 3 mese regulate, fara a sari peste micul dejun, cu gustari de 1-2 fructe in prima parte a zilei intre mese, cu aport mare de fibre in detrimentul alimentelor grase si procesate, cu cine usoare formate din salate si carne slaba sau peste.

La ce alimente renuntam: carbohidrati rafinati gasiti in prajituri, produse de cofetarie si patiserie, covrigei, biscuiti si sticksuri, mancaruri prajite in combinatii indigeste (carne cu branza si cartofi), paste cu sosuri grele, pizza, mezeluri si branzeturi foarte grase.

Ce alimente introducem: fructe si legume (in cantitate mai mare, crude, sub forma de salata fara dressinguri din comert sau gatite la abur); cereale integrale precum fulgii de ovaz simpli la micul dejun, orez integral, paine mai putina si din fainuri interale de grau, secara, hrisca; peste alb slab, dar si somon salbatic, sardine, macrou; carne slaba de pui, curcan sau vita gatita simplu, fiarta sau la cuptor. Daca vrem neaparat sa ne delectam cu cate un desert atunci sa o facem mancand inghetate din fructe sau prajiuri, fara zahar, facute in casa, dar si acestea foarte rar.

  1. O forma de miscare

Fiecare dintre noi trebuie sa aleaga o activitate fizica potrivita varstei si stilului fiecaruia: plimbari in parc, alergari usoare, activitati de tip aerobic, inot, mers pe bicicleta, etc. Miscarea fizica trebuie sa fie un obicei constant si permanent in viata noastra.

  1. Stilul de viata adoptat

Statul la la televizor, pe tableta sau telefon tarziu in nopate nu fac casa buna cu sanatatea si silueta. Un somn de 8 ore pe noapte este obligatoriu, evitarea iesirilor nocturne, a fumatului si a cantitatilor de alcool mai mari decat cele premise reprezinta conditii esentiale. Nu uitati si de o hidratare optima pe parcursul zilei, cu apa plata si ceaiuri neindulcite.

Pin It on Pinterest

Share This