Multe persoane sunt interesate sa sprijne sistemul imunitar in sezonul rece. Nimanui nu-i place sa raceasca sau sa faca gripa. Cercetarile recente confirma multe modalitati in care ne putem mentine sanatosi. De exemplu, studiile au demonstrat ca persoanele cu deficit de vitamina D sunt de 11 ori mai susceptibile sa raceasca sau sa faca gripa, in timp ce suplimentarea vitaminei D poate reduce frecventa racelilor si gripei cu pana 42% (i).

Exista cateva sugestii pentru a ne mentine sanatosi. Sunt o multime de lucruri simple pe care le puteti face si unele suplimente pe care le puteti lua.

Retineti, faceti in asa fel incat mancarea sa fie medicamentul dumneavoastra!

  • Beti multe lichide, in special lichide caldute. Cu aerul mai uscat in interior si afara, iarna poate fi o perioada deosebit de dificila pentru a va mentine hidratati! Consumul unor cantitati corespunzatoare de lichide sustine toate functiile organismului, inclusiv sistemul imunitar. Pregatiti supe si ciorbe (din start, pregatirea cu legume proaspete este cea mai buna varianta) si consumati-le pe parcursul intregii saptamani. Beti zilnic ceaiuri din plante, cum ar fi ghimbirul si echinaceea. E bine sa aveti cu dumneavoastra o sticla cu apa filtrata in orice moment. Evitati sucurile din fructe concentrate si bauturile indulcite, intrucat continutul de zahar este nociv pentru sistemul imunitar. Daca totusi beti sucuri, diluati-le cu 2/3 apa!
  • Incercati o spalare cu solutie salina in fiecare zi. Pe langa faptul ca ramaneti hidratati, spalarea sinusurilor cu apa usor sarata ajuta la mentinerea umezelii membranelor mucoase pe care le protejeaza astfel de microbi. Puteti utiliza un vas neti sau sticle din plastic, care vin impreuna cu solutiile saline usor de transportat pentru a le lua cu dumneavoastra atunci cand calatoriti sau chiar la birou! Asigurati-va ca le clatiti bine cu apa calduta si sapun si ca le uscati bine intre utilizari. De asemenea, studiile au indicat ca spalaturile nazale o data sau de doua ori pe zi sunt de ajutor si nu trebuie sa evitati acest obicei.
  • Evitati zaharurile simple pe cat posibil! Acest lucru include acele dulciuri si deserturi, dar si faina alba si produsele din cereale rafinate care se transforma rapid in zahar. Studiile au demonstrat ca zaharurile rafinate pot suprima sistemul imunitar timp de cateva ore dupa ce au fost ingerate.
  • Asigurati-va ca aveti proteine la fiecare masa! Proteinele reprezinta pietrele de temelie ale organismului. Aici sunt incluse sistemul imunitar si sistemele de detoxifiere. Proteinele de origine animala, organice, curate si slabe precum si proteinele pe baza de plante (legume, nuci/seminte) sunt importante pentru a fi consumate la fiecare masa sau gustare.
  • Adaugati usturoi, ceapa, ghimbir si multe condimente (oregano, turmeric) meselor dumneavoastra! Adaugati-le in supe si in feluri de mancare pe baza de legume, precum si la mancarea de fasole batuta si sosuri. Usturoiul si ceapa asigura proprietati antimicrobiene cu spectru larg.
  • Consumati multe portii de fructe si legume colorate cu continut bogat in vitaminele C, A si fitonutrienti care sprijina sistemul imunitar! Alegeti mai multe legume verzi cu frunze, legume crucifere (broccoli, varza de Bruxelles, si conopida), ardei, cartofi dulci si dovlecei. Faceti in asa fel incat sa consumati trei sau patru portii de fructe si patru sau mai multe portii de legume zilnic!
  • Dormiti suficient! Stim cu totii ca somnul reface si vindeca organismul. Fara un somn corespunzator, functia imuna optima este aproape imposibila! Stabiliti-va un ritm mai bun si mergeti la culcare mai devreme in noptile intunecate de iarna. Stabiliti-va scopul de a beneficia de sapte sau opt ore de somn pe noapte. Poate fi de ajutor sa introduceti diverse tehnici de relaxare si respiratie pe parcursul zilei pentru a face fata stresului si a permite mintii sa se odihneasca!
  • Faceti exercitii fizice in mod regulat. Exercitii usoare spre moderate (pentru aproximativ 30-45 minute) ajuta la stimularea sistemului imunitar. Evitati suprasolicitarile precum antrenamentul pentru evenimente de anduranta atunci cand va simtiti extenuati pentru ca acest lucru va slabi apararea sistemului dumneavoastra imunitar

 

sursa articolului: http://drhyman.com/blog/2010/11/18/supporting-your-immune-system/

Pin It on Pinterest

Share This