Sursa: https://pixabay.com/en/reed-avocado-round-tree-avocados-3376205/

Chiar daca nu ai fost niciodata tu personal deprimat, cu siguranta cunosti persoane care au avut de-a face cu astfel de afectiuni pe parcursul vietii, fie ca au fost cauzate de evenimente familiale, precum decesul cuiva drag, fie de o trauma profesionala, precum pierderea locului de munca sau un alt eveniment nefericit. Depresia reprezinta o tulburare a dispozitiei unui om, care ii influenteaza profund maniera in care percepe lumea si in care se percepe de fapt pe sine sau mediul inconjurator. Din pacate, este o afectiune din ce in ce mai  frecventa in randul populatiei, varsta la care apare o astfel de tulburare devenind din ce in ce mica. Cauzele aparitiei depresiei sunt multiple, de la pierderea cuiva drag, stresul traumatic, disfuncția glandelor suprarenale, infectii virale, intoxicarea cu metale grele sau alte toxine. Potrivit ultimelor date, aproape toate persoanele afectate de depresie au dezvoltat o carenta de electroliti.

Uleiul de canepa

Trebuie sa fii atent sa iti iei acizii grasi esentiali omega -3 DHA si in special EPA din mancare. Ca alimente recomandate , specialistii ne indica, de exemplu, o lingurița de ulei de in pe zi sau o lingurita de ulei de canepa pe zi. Canepa este unul dintre alimentele cele mai recomandate ale naturii, de fapt un super-aliment care ne poate ajuta sa ne mentinem sanatatea si starea de bine. Uleiul de canepa ofera un spectru larg de beneficii pentru sanatate, printre cele mai importante numarandu-se cresterea nivelului de energie. Ne ajuta astfel sa combatem stari de depresie, anxietate sau pur si simplu de izolare. De asemenea, uleiul de canepa ajuta la reglarea nivelului colesterolului, la imbunatatirea circulatiei, la intarirea sistemului imunitar si nervos, la recuperarea rapida in cazul leziunilor, la reducerea stresului, precum si la diminuarea simptomelor dermatitelor atopice si alergiilor. Pe langa uleiul de canepa, specialistii mai recomanda consumul zilnic de semințele de chia, peste gras de captura, seminte si nuci crude.

Uleiul de avocado

Un alt element pe care il poti integra in dieta ta zilnica este uleiul de avocado. Bogat in beta-sitosterol, adica tip de colesterol care contribuie la transformarea grasimilor nesanatoase in asa fel incat acestea sa nu afecteze celulele, uleiul de avocado protejeaza peretii arteriali si astfel scade riscul aparitiei unei boli de inima.  Efectul sau antiinflamator ajuta la tinerea sub control a tensiunii arteriale prin urmare, daca ai probleme cu tensiunea in momente emotive, este recomandat sa incluzi acest ulei in regimul tau alimentar. De asemenea, uleiul de avocado este extrem de benefic in ceea ce privește sistemul imunitar, ajuta la imbunatatirea memoriei si stimuleaza gandirea, dar imbunatateste si tractul digestiv, toate acestea dandu-ti o stare de bine si ajutandu-te sa iti revii dintr-o stare de izolare sau depresie.

Multa apa

Este esential sa incerci sa bei apa multa. Intotdeauna trebuie sa te asiguri ca ai consumat un minimum de cel putin 2,5 litri pe zi. Ultimele calcule arata ca la o greutate medie de 60 de kilograme, o persoana ar trebui sa consume 2,4 litri de apa pe zi. Apa are efect energizant. Oboseala accentuata este o problema frecventa a timpurilor noastre, insa un remediu impotriva ei, prezent la indemana oricui, poate fi un simplu pahar cu apa. Pentru ca deshidratarea corpului poate conduce la senzatia de epuizare, suplimentarea aportului de apa are un efect energizant imediat. Mai mult decat atat, daca bei cantitatea suficienta de care are nevoie organismul, acest lucru ajuta inima sa pompeze sangele mai bine. Tine cont ca tot apa este cea care ajuta sangele sa transporte oxigenul si nutrientii esentiali catre celule, prin urmare are un efect revigorant.

Pin It on Pinterest

Share This