Postul alimentar nu are doar semnificatii religioase. El a fost si este adoptat ca stil de viata de foarte multe persoane. Si nu o data s-a constatat ca a avut consecinte pozitive asupra starii de sanatate daca a fost tinut corespunzator.

A exclude practic proteina animala din meniul zilnic pentru cel putin 6 saptamani, de doua ori pe an, inseamna a exclude din meniul zilnic grasimi saturate in exces (din branzeturi, carne grasa), sare, colesterol. Inseamna surplus de fibre, vitamine si minerale, dar doar daca privim postul ca pe o infuzie de hrana sanatoasa, cu alimente integrale mancate crude sau gatite la abur, cuptor sau gratar, nu prin prajire.

Apoi, mai trebuie sa tinem cont de urmatoarele aspecte: adoptarea unui meniu exclusiv vegetarian nu aduce beneficii majore asupra starii de sanatate daca  bem alcool sau cafea si fumam linistiti în tot acest timp sau daca nu acordam organismului un moment de răgaz, concentrându-ne pe curăţarea organelor mai degrabă decât pe digestie, prin îmbrăţişarea unui stil de viaţă mai simplu, cu mai puţină mâncare şi mai multa odihnă şi linişte.

Cu alte cuvinte, simplu si putin sunt caracteristicile principale ale unei astfel de diete.

Ce nu mancam in aceasta perioada:

  • Mancaruri foarte procesate, cu margarina vegetala, e-uri si conservanti (foietaje, snacks-uri, covrigei, gogosi, cartofi prajiti, pateuri vegetale din soia, mezeluri din soia sau chiftelute de legume prajite), care sub denumirea de mancare de post, ascund de fapt alimente fara valoare nutritiva, cu grasimi trans si zahar din belsug.

Ce alimente introducem:

  • Fructe: fructe proaspete, suc natural neindulcit, fructe uscate – neindulcite, in cantitati limitate, precum merisor, stafide, goji
  • Legume in stare cruda si sau gatite la abur, cuptor, gratar. Legumele considerate alimente detoxifiante: broccoli, conopida, ceapa, usturoi, anghinare, sfecla si frunze de culoare verde inchis precum napul si sfecla elvetiana. Mancam pe langa acestea leguminoase (mazare, fasole, naut, linte, soia) pentru proteina de calitate din ele. Mancam toate salatele verzi disponibile, radacinoase, rosii, castraveti, ardei, gulie, varza, vinete, cartofi cu masaura.
  • Seminte: de canepa, de qia, de dovleac, de pin
  • Cereale si pseudocereale: fulgi de ovaz, quinoa, hrisca, mei, amaranth
  • Fructe oleaginoase: migdale, nuci, alune de padure, caju. Alegeti nuci si seminte nesarate, crude.
  • Uleiuri: ulei extra virgin de masline presat la rece, ulei de canepa, ulei de in, ulei de cocos
  • Bauturi: apa, “lapte” din alimente permise, precum lapte de migdale, lapte de cocos, ceaiuri din ierburi, ceai verde, apa cu lamaie, sucuri neindulcite din fructe si legume, apa minerala sau sifon – in cantitati limitate, maxim o cafea pe zi, neindulcita
  • Indulcitori: sirop din agave, steviozida, sirop de artar, miere
  • Condimente: ierburi proaspete si uscate, scortisoara, turmeric, piper, ardei iute, cacao, pudra de roscove

 

Pin It on Pinterest

Share This