Sursa foto: https://www.hindustantimes.com/fitness/gluten-free-diets-can-do-more-harm-than-good-here-s-how-to-stay-healthy/story-zVYabR05HlmdcRkA5ho9YM.html

Un plan de dieta fara gluten este deseori asociat cu o afectiune celiaca – intoleranta la gluten – o afectiune autoimuna ca intestinului subtire, care duce la deteriorarea vilozitatilor. Vilozitatile sunt responsabile cu absorbtia nutrientilor in organism. Chiar si ingerarea unei mici cantitati de alimente care contin gluten, poate duce la deteriorarea intestinelor pentru cei care sufera de aceasta afectiune.

Mai exista si alte categorii de persoane care urmeaza o dieta fara gluten:

  • Cei care sufera de sensibilitate non-celiaca la gluten, care produce balonare, diaree, dureri abdominale si alte simptome.
  • Cei care sufera de ataxie glutenica – in care sunt afectate anumite tesuturi nervoase.
  • Persoanele alergice la grau.

Ce se poate include si ce nu trebuie niciodata inclus intr-o dieta fara gluten.

Alimentele care trebuie evitate sunt cele care contin grau si ovaz, triticale (un hibrid din grau si secara), bere si toate alimentele care contin faina din aceste cereale. Este important sa verificati tipul de faina din care sunt facute prajiturile si painea. Unii producatori mentioneaza pe eticheta ca produsul respectiv a fost realizat fara gluten. Oricine urmeaza o dieta fara gluten, trebuie intotdeauna sa citeasca eticheta produselor ambalate, deoarece multe contin chiar si mici cantitati de gluten sau sunt realizate cu masinarii care proceseaza si produse cu gluten.

Multe alte alimente nu contin gluten si sunt compatibile cu o asemenea dieta. Fructele si legumele, carnea slaba, pestele si pasarile de curte, ouale si cele mai multe produse lactate sunt acceptate.

Cei care urmeaza o dieta fara gluten trebuie, de asemenea, sa fie atenti ca suplimentele pe care le iau sa nu contina aceasta proteina.

 

Pin It on Pinterest

Share This