Razboiul cu kilogramele a fost ridicat deja la rang de cruciada, dus adesea la extreme ce lasa urme permanente asupra sanatatii si echilibrului emotional al celor care nu ii inteleg limitele.  Intr-o epoca in care obezitatea ameninta sa devina o epidemie, este natural sa fim din ce in ce mai preocupati de mentinerea unei greutati ideale si de protejarea familiei de capcana unei alimentatii incorecte si a unui stil de viata sedentar. Din nefericire, se pune prea mult accentul pe silueta perfecta si prea putin pe modul in care aceasta poate fi obtinuta in mod natural, sanatos si lipsit de riscuri.

A slabi nu inseamna a te infometa. In momentul in care aceste doua notiuni sunt echivalente inseamna ca perceptia asupra intregului proces de obtinere a unei siluete ideale si a unui corp sanatos pleaca de la o premiza gresita. Pentru a slabi nu trebuie sa incetam sa mancam ci trebuie sa incepem sa mancam corect, iar primul pas in aceasta directie este intelegerea importantei fibrelor in alimentatie.

Prea putine fibre in obiceiurile alimentare moderne

 

Problema principala datorita careia ne confruntam cu procente din ce in ce mai mari de obezitate in randul populatiei, mai departe de obsesia cu fast food si semi preparate, are de a face cu stilul haotic de viata al celor mai multi dintre noi. Muncim mult, consumam multa energie si nu ne simtim niciodata plini.

Motivul? Lipsa de fibre din alimentatie. In lipsa de fibre si nutrienti, alimentele procesate pe care le consumam nu reusesc niciodata sa induca o stare de satietate, chiar si atunci cand in realitate mancam prea mult.

Fibrele alimentare si pierderea in greutate

 

Conform unor studii efectuate de doctor Edward Saltzman de la Centrul de Obezitate din Boston, persoanele care au adoptat o dieta cu 14 grame de fibre mai mult zilnic decat ceea ce consumau in mod obisnuit, au reusit sa isi reduca, in medie, cu 10% aportul caloric zilnic.

Secretul fibrelor este acela ca la trecerea prin intestine acestea poarta si o parte din colesterolul si grasimile din mancarea consumata impeidicand corpul din a le asimila. In plus, fibrele se mesteca mai greu decat alte alimente dand o senzatie psihologica de satietate. Cu alte cuvinte, consumul de fibre pacaleste creierul in a crede ca am mancat mai mult decat in realitate.

Fibrele se impart in doua categorii distincte:

* Fibrele insolubile – cele care traverseaza intestinul si sunt eliminate aproape intacte. Acest tip de fibre sunt excelente pentru combaterea unor probleme ale aparatului digestiv precum constiparea cronica dar si pentru detoxifiere.

* Fibrele solubile – cele care scad nivelul de colesterol din sange. Aceste fibre regleaza nivelul de colesterol si incetinesc rata de absorbtie a glucozei promovand arderea zaharurilor pentru energie. Fibrele solubile au efect inclusiv asupra apetitului, ajutand la reducerea aportului zilnic de calorii fara a se ajunge la infometare.

mic dejun

Surse de fibre

Necesarul zilnic de fibre alimentare poate fi, in general, obtinut inca de la micul dejun atunci cand se combina cerealele integrale cu fructe bogate in fibre.

Iata cateva idei de mic dejun care va vor ajuta sa va simtiti satuli si sa faceti primul pas pe drumul corect catre o pierdere sanatoasa in kilograme:

– Iaurt cu tarate si  piersici. Taratele sunt cereale care promoveaza starea de satietate datorita continutului de fibre si texturii sale ceva mai dificil de  mestecat. In combinatie cu iaurt slab si piersici bogate in fibre insolubile ce absorb apa si adauga la senzatia de satietate, acest mic dejun te va face sa te simti plin pentru prima jumatate a zilei.

– Mei fiert in suc de mere. Meiul este o alta cereala bogata in fibre si in proteine ce poate deveni vedeta unui mic dejun sanatos. Fiert in suc de mere, acesta poate fi consumat ca cereala pentru mic dejun impreuna cu bucati intregi de mar, fruct bogat in fibre si slab ca aport caloric.

 

Pin It on Pinterest

Share This