De multe ori avem tendinta sa mergem la extreme atunci cand decidem sa ne schimbam dieta sau incercam sa slabim. Adesea, ne lasam influentati de sfaturi nu intotdeauna informate sau avizate ale prietenilor sau citite online. In materie de sanatate si alimentatie, deciziile trebuie intotdeauna luate cumpatat iar sursele trebuie intotdeauna verificate. Un exemplu de gustare sanatoasa si delicioasa dar prost inteleasa sunt diversele tipuri de  fructe uscate

 

Cantitatea conteaza

 

Fructele uscate sunt snacksul la care cele mai multe persoane se decid sa apeleze in momentul in care intra la dieta pentru a pierde in greutate. Ideea ca fructele sunt cele mai sanatoase gustari si ca inlocuirea unui baton de ciocolata cu o banana, un mar sau cateva capsuni este binevenita, nu este de loc gresita. Fructele sunt un cocktail de energie si sanatate, insa ca si orice aliment, mai ales in varianta uscata, si acestea trebuie consumate cu moderatie.

 

Despre fructele uscate se discuta mult in materie de beneficii aduse sanatatii, in mod special in urma unui studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie care a dezvaluit ca fructe precum merisorul, strugurii sau prunele uscate contin dublul cantitatii de antioxidanti dintr-un fruct in stare naturala. Asta insemana ca in mod special in perioadele reci cand sistemul imunitar poate fi usor compromis, fructele uscate sunt gustarea ideala.

Pe de alta parte trebuie tinut cont de faptul ca fructele uscate pierd din volum dar nu si din numarul de calorii. Datorita faptului ca o punga de snacksuri din fructe uscate are un impact vizual mult mai putin puternic decat un kilogram de fructe proaspete si este in acelasi timp si mai usor de consumat, tindem adesea sa facem excese.

Daca intelegem faptul ca o punga de caise intregi  nu este gandita pentru a fi consumata in cateva zeci de minute in fata computerului sau intr-o singura pauza la birou, atunci aceste tipuri de gustari devin adevarate cocktailuri de sanatate. In coz contrar, acestea au potentialul de a deveni o neasteptata bomba calorica.

 

Cele mai sanatoase fructe uscate

 

Ca si variantele proaspete, fructele uscate difera in materie de continut nutritional. La aceste diferente se adauga si modul in care este preparat fiecare tip de fruct uscat, astfel ca se recomanda citirea cu atentie a listei de ingrediente inainte de cumparare, spre exemplu:

  • Ananasul uscat este adesea imbracat in zahar alb rafinat.
  • Bananele uscate sunt de obicei prajite si indulcite.
  • Pepenele deshidratat este sarac in nutrienti dar are un continut ridicat de zahar, fiind unul dintre cele mai putin recomandate fructe uscate.

In incheierea listei scurte de fructe uscate nerecomandate adaugam o lista mult mai lunga de fructe uscate delicioase si pline de nutrienti:

  • marul, sursa excelenta de fibre si antioxidanti.
  • caisa, o sursa excelenta de fibre, vitamina A, vitamina C si fier.
  • mango, o sursa excelenta de omega 3 si 6 dar si de vitaminele A, C si E.
  • ciresele, una dintre cele mai bogate surse de antioxidanti din fructe, acestea contin si beta carotene, acid folic (excelent in mod special pentru femeile gravide) si fibre.
  • stafidele, poate cele mai des consumate fructe uscate, acestea nu contin colesterol dar au un continut mare de fibre.
  • prunele, o sursa bogata de vitamine, excelente pentru sanatatea digestiva.

Pin It on Pinterest

Share This