Nu de multe ori am auzit discutia: as vrea sa tin post, dar e un pic mai greu pentru mine de facut acest lucru. Trebuie sa fac cumparaturi mai des sau va trebui sa mananc doar paine cu zacusca si cartofi.

Ei bine, lucurile nu stau chiar asa. Am conceput pentru tine (eu insami gasindu-ma in aceasta pozitie de multe ori) o lista cu alimente de baza, pe care le poti cumpara foarte rapid de pe www.bioportal.ro care stau bine pe rafturile camarii tale, fie ca suntem in post sau nu.

Si nu ma opresc doar la o singura lista de alimente,  doresc sa va sugerez si cateva feluri de mancare pentru mic dejun, pranz sau cina, de post, cu care sa jonglati in aceasta perioada

Mic dejun:

Fulgi de ovaz  si laptele vegetal – nu ar trebui sa va lipseasca din casa, fie ca sunteti in perioada postului sau nu. Ii puteti face porridge sau granola si impreuna cu lapte vegetal de calitate, fara zahar  si aditivi artificiali pot constitui un mic dejun hranitor si prieten cu silueta.

Gem, unt de arahide, masline si crackers.  Tartinele cu gem bio sau unt de arahide pe crackersii crocanti sunt o solutie rapida si sanatoasa si pentru cei mai mofturosi. Iar maslinele in combinatie cu cateva betisoare de castraveti si morcovi sunt alta solutie excelenta.

Pranz si cina

Combinatia orez si leguminoase (fasole, naut, linte) este foarte indicata din punct de vedere nutritional, oferind in acelasi timp proteine vegetale si carbohidrati complecsi de calitate. Un risotto gustos cu mazare sau o salata rece de orez rosu si fasole va pot hrani exemplar pe timp de post.

O masa hranitoare pe timp de iarna, mai ales pentru pranz o constituie o portie simple de paste cu sos de rosii si ulei de masline. Nu uitati ca licopenul din rosii se absoarbe in prezenta uleiului de masline, si mai ales prin tratament termic. Asadar, nu va feriti de acest tip de mancare.

Voi cum va pregatiti pentru post?

 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This