M-am gandit zilele acestea la o varianta de mic dejun pentru diversificarea meniului, care chiar poate intra in categoria duciuri fara zahar. Cum www.bioportal.ro imi sta mereu la dispozitie cu cele mai bune produse, am facut asa: am pus de seara la inmuiat o mana de migdale, pana a doua zi dimineata. Dimineata le-am scurs de apa si nu le-am mai decojit. Le-am pus in blender cu doua cani de apa si 5 curmale fara samburi, care dau gustul dulce si savuros, si apoi le-am strecurat (puteti folosi un tifon curat sau o strecuratoare fina). O reteta de lapte de migdale care m-a inspirat o gasiti aici.

Am pus laptele strecurat intr-un castron impreuna cu 2 linguri de fulgi de ovaz, semintele de la un baton de vanilie si am lasat intreaga compozitie un pic la inmuiat. Putem adauga si scortisoara sau putina coaja de lamaie (de preferat bio).

In loc de curmale puteti pune o lingurita de miere pentru a indulci acest fel de mancare sau, in loc de fulgii de ovaz, puteti incerca fulgii de hrisca, mei sau orez. Sau de ce nu, chiar o combinatie intre toate.  Daca aveti un copilas mai mic, va recomand urmatoarele  cereale, pentru ca se inmoaie mult mai repede si sunt fara gluten.

Daca nu aveti timpul necesar pentru prepararea laptelui de migdale, puteti incerca si cateva variante de lapte vegetal: lapte de orez, lapte de cocos, lapte de migdale.

Promit ca in curand o sa testez si altfel de combinatii care intra in categoria dulciuri fara zahar sanatoase, pe care le puteti oferi copiilor vostri pe post de mic dejun sau gustare. Cu cat ii obisnuim pe cei mici fara zahar de la varste fragede si cu cat stam noi mai departe de zahar, cu atat un organism mai putin stresat, un organism mai curat.

Voi ce dulciuri fara zahar faceti? Ce alternative de indulcire aveti?

Pin It on Pinterest

Share This