Sursa foto: https://www.ecuisine.ro/uncategorized/

Proteinele pudra sunt suplimente nutritionale populare, folosite de sportivi, culturisti si de cei care incearca sa ia in greutate sau sa isi mareasca masa musculara. Pulberea din proteina de canepa este una dintre cele mai populare soiuri, obtinuta prin macinarea semintelor de canepa, presate intr-o pulbere fina.

Are un gust de pamant sau nuci si este adesea adaugata in shake-uri sau smoothie-uri, pentru a stimula aportul de proteine.

Canepa este o proteina vegetala de inalta calitate, care contine toti cei 9 aminoacizi esentiali, plus fibre, grasimi si minerale sanatoase. In continuare veti vedea avantajele si dezavantajele pudrei de proteina din canepa si daca este cea mai buna pulbere de proteina pe baza de plante din cate exista.

Este o proteina completa

Canepa este o proteina completa ce contine toti ce 9 aminoacizi pe care organismul uman trebuie sa ii obtina din alimentatie. Totusi, cercetarea este indreptata spre calitatile exacte ale acestor aminoacizi pe care ii contine. Un studiu a constatat ca profilul de aminoacizi al proteinei de canepa este similar cu albusurile de ou si soia, ambele fiind surse de proteine de inalta calitate.

Cu toate acestea, alte studii au aratat ca poate avea nivele relativ scazute de lizina esentiala aminoacizilor, facandu-l o optiune mai slaba pentru acest nutrient.

O portie de proteina de canepa cu continut de 30 grame, contine aproximativ 120 calorii si 15 grame de proteine, in functie de brand. Aceasta inseamna mai putina proteina decat contine soia sau mazarea, care sunt mult mai rafinate si contin proteine pana la 90%. Cu toate acestea, cei care prefera surse de proteine mai putin procesate, canepa este o alegere buna.

Este usor de digerat

In general, proteinele animale sunt digerate mai usor decat proteinele vegetale, dar cercetarile arata ca 91-98% dintre proteinele din semintele de canepa de pamant sunt digerabile.

Acest lucru inseamna ca organismul poate utiliza aproape toti aminoacizii din pulberea de canepa, pentru functii importante ale corpului, cum ar fi regenerarea si mentinerea.

Cercetatorii considera ca pulberea de canepa este usor de digerat deoarece contine proteine edestin si albumina, pe care corpul le poate digera usor.

Cu toate acestea, alte studii care analizeaza proteinele din punctul de vedere al gradului de digestie, cat si a continutului de aminoacizi, considera ca proteina de canepa este de o calitate moderata – asemanatoare cu lintea. Cercetarile au descoperit ca procesarea la temperaturi ridicate poate reduce gradul de digestie al proteinei de canepa cu aproximativ 10%, deci ar fi ideal sa consumati pudra de canepa obtinuta prin presare la rece.

O sursa buna de fibre

Dieta bogata in fibre a fost asociata cu multe beneficii pentru sanatate, incluzand imbunatatirea zaharului din sange, formarea unor bacterii intestinale sanatoase si un risc redus de cancer intestinal.

Femeile si barbatii ar trebui sa consume 25 grame si 38 grame de fibre pe zi, dar studiile arata ca mai putin de 5% dintre adulti tin cont de aceasta recomandare. Alimentele bogate in fibre, cum ar fi proteinele de canepa, pot contribui la depasirea acestui decalaj.

Pulberele de proteina de canepa pot contine cantitati mari de fibre, in functie de provenienta lor: daca au fost obtinute din seminte de canepa decojite sau au fost adaugate fibre aditional. Cele mai multe pulberi de proteine de canepa contin 7-8 grame de fibre la 30 grame de canepa si asigura 18-28% din doza zilnica recomandata de fibre pentru femei si barbati.

Prin comparatie, alte pulberi pe baza de plante, cum sunt soia, mazarea si orezul, acestea sunt foarte rafinate si contin foarte putine fibre. Pulberea de proteine de canepa este o modalitate excelenta de a adauga in dieta dumneavoastra atat proteine, cat si fibre, ceea ce va poate ajuta sa va simtiti mai in forma mult timp.

Contine grasimi nesaturate

Pulberea de proteina de canepa este facuta din seminte de canepa care au fost presate pentru a fi separate de ulei, dar in continuare le ramane in compozitie 10% din totalul initial de grasimi. O doza de 30 grame contine 3 grame de grasime, cea mai mare parte fiind nesaturata si excelenta pentru sanatatea inimii. In plus, semintele de canepa contin un raport ideal de 3:1 dintre acizii grasi Omega-6 si Omega-3.

O dieta occidentala ofera un raport dezechilibrat de 15:1 dintre aceste grasimi si a fost asociata cu multe boli cronice, inclusiv de inima sau cancer.

Consumul alimentelor, cum ar fi semintele de canepa, care au raporturi mai mici de Omega-6 pana la Omega-3, pot ajuta la reglarea acestui dezechilibru si la imbunatatirea sanatatii inimii.

Deoarece pulberea de proteina de canepa este mai putin rafinata decat alte proteine izolate, contine mai multa grasime decat alte pudre de proteine. Acest continut de grasimi poate fi bun pentru persoanele care doresc sa aiba o cantitate mai mare de grasimi nesaturate sanatoase pentru inima, dar pot fi nedorite pentru cei care cauta sa consume pulbere de proteine cu un continut scazut de calorii.

Deoarece pulberea de proteine de canepa contine grasime, aceasta trebuie depozitata in frigider dupa deschidere pentru a preveni pierderea grasimilor.

Este bogata in minerale si antioxidanti

Semintele de canepa sunt o sursa bogata de minerale, cum ar fi fosforul, magneziul, calciul, fierul, manganul, zincul si cuprul. Pana in prezent, nicio cercetare nu a investigat modul in care procesarea semintelor in pulbere de proteine afecteaza nivelurile acestor nutrienti.

Cu toate acestea, tabelele de pe eticheta pulberei din proteina de canepa indica faptul ca aceasta contine pana la 80% din RDI pentru magneziu si 52% pentru fier. In plus, semintele de canepa contin compusi numiti lignanamide care au proprietati antioxidante.

Antioxidantii va protejeaza organismul impotriva problemelor datorate oxidarii, care au fost legate de bolile cronice, inclusiv bolile de inima si diabetul, astfel incat alimentele care contin antioxidanti sunt bune pentru sanatatea organismului.

Are gust de pamant

Pulberea de proteine de canepa este de culoare maronie si are un gust de pamant, nuca sau ierburi.

In timp ce multi oameni se bucura de gustul proteinei, altii il considera prea puternic. Merita sa incercati o cantitate mica de proteina pentru a putea vedea daca va place. Deoarece proteina de canepa este mai putin rafinata, are o textura putin mai aspra. Se amesteca bine in smoothie si shake, dar poate fi nisipos cand este amestecat cu apa.

Doza recomandata

Adultii au nevoie de cel putin 0,8 grame de proteina per kilogram de greutate corporala, in fiecare zi. Pentru un adult de 68 kg, aceasta echivaleaza cu 55 grame de proteina pe zi. Cu toate acestea, persoanele care merg la sala au nevoie de mai multe proteine pe zi.

Societatea Internationala de Nutritie Sportiva recomanda ca persoanele care merg in mod regulat la sala sunt obisnuite sa consume 1,4-2 grame de proteine per kilogram de greutate corporala. Oamenii care consuma calorii in timp ce fac antrenamente de rezistenta, cum sunt culturistii sau competitorii de fitness, pot avea nevoie de pana la 3.1 grame per kilogram de greutate corporala.

Atletii ar trebui sa consume proteinele in maxim 2 ore de la antrenament pentru beneficii maxime de recuperare. Dozele de 5-7 linguri de pulbere de canepa sunt mai eficiente pentru construirea musculaturii.

In timp ce alimentele integrale trebuie sa aduca un aport de proteine in dieta dumneavoastra, pulberea de proteine poate tine locul unui supliment.

Efecte secundare si precautii

In timp ce pulberea de proteina de canepa este sigura pentru majoritatea oamenilor, pot exista si reactii adverse. Pentru ca aceasta contine cantitati mari de fibre, unii oameni pot prezenta gaze, balonare sau diaree, daca se consuma mult prea repede. In plus, persoanele cu alergie la canepa ar trebui sa evite consumul.

Cateva studii efectuate pe animale sugereaza ca poate fi nesigura pentru femeile gravide sau care alapteaza, pentru persoanele cu anemie si cele cu imunitate scazuta, dar sunt necesare si studii efectuate pe om.

Desi canepa este din aceeasi familie de plante ca marijuana, semintele de canepa contin foarte putin din compusul psihoactiv THC. Cercetarile arata ca 300 grame consumate pe zi nu apar in testele de urina pentru droguri.

Pulberea de proteine de canepa este una dintre cele mai complete, deoarece imbina antioxidantii, mineralele, fibrele si grasimile nesaturate sanatoase ale inimii.

Este o alegere buna, in special pentru vegani, dar poate fi mai putin hranitoare decat alte proteine pe baza de plante, cum ar fi soia. Desi in general este sigura, poate provoca reactii adverse la unele persoane.

Sunt necesare mai multe cercetari pentru a determina calitatea pudrei de proteina de canepa, dar este o alegere buna pentru cei care cauta un supliment nutritiv cu fibre si grasimi sanatoase.

Pin It on Pinterest

Share This