Uleiul de cocos constituie o alternativa excelenta a untului  folosit la retetele de prajituri. Printre motivele pentru care am alege uleiul de cocos se numara urmatoarele:

  • Aroma inconfundabila de cocos care da o nota aparte dulciurilor de casa
  • Dorinta de a renunta la alimente de origine animala, din diferite considerente, partial sau total
  • Diversitatea alimentatiei: fiecare produs are calitatile sale nutritionale, asa ca, inainte de a merge pe ideea ca prajiturile nu au nici un farmec fara unt, va indemn sa verificati calitatile nutritionale ale uleiului de cocos si sa ii dati si lui o sansa. Tineti insa minte, putin din orice duce la un tot exemplar.

Uleiul de cocos poate fi apreciat pentru urmatoarele calitati:

  • Coeficient de ardere mare, asadar il putem folosi cand gatim la temperaturi mai inalte
  • Duce la cresterea HDL – ratia buna a colesterolului
  • Contine acizi grasi cu lant mediu care imbunatatesc metabolismul, ajuta la scaderea rezistentei la insulina si imbunatasesc functia cognitiva
  • Are proprietati anti-fungice si anti-microbiene
  • Contine acid lauric – benefic in sustinerea imunitatii

Si ca sa va mai dau un motiv in plus sa consumati ulei de cocos, va recomand o reteta delicioasa si foarte usor de facut: briose cu ulei de cocos, scortisoara si vanilie.

 

Iata ingredientele si modul de preparare:

Optional: pe deasupra cateva nuci, seminte de pin, mac, fulgi de ovaz, afine deshidratate sau orice altceva preferati.

Mod de preparare

  • bananele se paseaza pana obtinem un piure
  • mixam impreuna apa, vanilia, otetul, bicarbonatul de sodiu, sucul de mere
  • adaugam faina “in ploaie”, o incorporam pana se formeaza un aluat, la acest aluat adaugam bananele și uleiul de cocos
  • impartim compozitia intr-o tava speciala de copt brioșe

Cuptorul trebuie preincalzit la temperatura de 200C, apoi introducem tava pe treapta de mijloc a cuptorului la temperatura de 180 C, pentru 30 de minute.

Pofta buna!

Referinte:

  • Barberger-Gateua, P., Samieri, C., Feart, C., & Plourde, M. (2012). Dietary omega 3 polyunsaturated fatty acids and Alzheimer’s disease: interaction with apolipoprotein E genotype. Current Alzheimer’s Research, 8(5), 479-491.
  • Calder, P.C. (1998). Dietary fatty acids and the immune system. Nutritional Reviews, II, S70-S83.
  • Rose, D.P. (1997). Dietary fatty acids and cancer. American Journal of Clinical Nutrition, 66(suppl), 998S-1003S.

Pin It on Pinterest

Share This