Cat sunt de bune pentru organism celebrele smoothie-uri, foarte apreciate si la moda acum? Pare ca aceste bauturi ne aduc numai beneficii, asa sa fie?

Beneficiile categorice ale smoothie-urilor:

  1. Posibilitatea de a te hrani si hidrata (mare parte din aportul hidric al organismului rezulta din consumul de fructe si legume proaspete) atunci cand nu ti se permite sa mananci hrana solida;
  2. Sunt excelente surse detoxifiante pe o perioada de maximum 7-10 zile (cand apelam la perioade de detoxifiere a organisumului prin  acordarea unui ragaz sistemului digestiv si organelor care contribuie la tot ce inseamna digestie si asimilare);
  3. Pot inlocui micul-dejun in anumite zile sau o gustare intre mese, cand timpul nu este cel mai bun prieten al tau;
  4. Pot constitui o sursa de vitamine, minerale si acizi grasi esentiali prin adaugarea unor fructe, legume, seminte etc., ce nu fac parte din hrana ta zilnica si nici nu le-ai introduce vreodata (papaya, mango, avocado, spanac, seminte de canepa, lapte vegetal etc).

A la long, insa, smoothie-urile nu prezinta doar beneficii, evident. Daca smoothie-urile devin un stil alimentar preponderent, lucrurile se schimba, deoarece se poate ajunge la anumite carente.

Si mai e ceva: odata cu maturizarea sistemului digestiv, omul este programat sa mestece, pentru ca doar asa creierul isi primeste semnalele de incepere a procesului de digestie, cat si a instalarii satietatii. Cheia, asadar, sta in echilibru.

 

Pin It on Pinterest

Share This