Cerealele sunt bucuria care umplu farfuria si care aduc ‘belsug’ in viata fiecaruia in fiecare zi. Belsugul este o reteta care include suficiente fibre, carbohidrati, proteine, grasimi sanatoase, vitamine si minerale pentru o sanatate si frumusete.

O portie de cereale integrale bio pe zi poate:

  • mentine o greutate corporala normala;
  • reduce riscul de accident vascular cerebral;
  • preveni aparitia diabetului zaharat de tip 2;
  • scadea probabilitatea aparitiei cancerului (la nivelul tubului digestiv, al vezicii urinare, al vezicii biliare, al sistemului renal);
  • mentine sanatatea oaselor si a sistemului circulator etc.

DA si NU despre cerealele din comert

Cerealele pot fi achizitionate sub 3 forme: integrale, prelucrate si imbunatatite.

Cerealele integrale sunt cele carora nu li s-a indepartat invelisul exterior sau germenii. Cerealele integrale aduc foarte multe beneficii organismului, prin:

  1. fibrele benefice digestiei, acizii Omega 3 pentru memorie buna si atentie distributiva, vitamine si minerale;
  2. amidon – un carbohidrat complex, benefic sanatatii;
  3. acidul folic si vitamina E pentru frumusetea pielii, fosfor si magneziu pentru energia zilnica.

Cerealele prelucrate nu contin cea mai mare parte a acestor elemente nutritive si a fibrelor. De aceea, ele sunt considerate calorii goale, care slabesc organismul in timp.

Cerealele imbunatatite includ atat cerealele integrale, cat si cerealele procesate, care sunt imbogatite industrial cu vitamine, fier si alte elemente nutritive.

Meniul cerealelor integrale

Orezul brun este bogat in fibre, mangan, seleniu si grasimi sanatoase. Acesta reduce riscul de diabet zaharat de tip 2. Orezul brun cu bobul lung ecologic poate fi gatit in combinatie cu algele marine bio.

Ovazul contine proteine, grasimi bune, minerale, calciu, magneziu, vitamine din grupul B, fier si fibre care protejeaza sistemul digestiv si stimuleaza sistemul imunitar. Ovazul decorticat poate fi fiert cu lapte praf instant din soia integrala si i se pot adauga banane si stafide pentru un porridge englezesc perfect.

Bulgurul contine foarte multe fibre, proteine, minerale, potasiu, fier si vitamine. Bulgurul bio poate fi combinat cu rosii, castraveti si patrunjel intr-o salata tabbouleh foarte gustoasa.

Quinoa are un continut important de proteine, calciu, potasiu, acizi grasi sanatosi, aminoacizi esentiali si fibre solubile. Este foarte utilizata in curele de slabire. Quinoa bio poate fi folosita ca si garnitura la pestele sau friptura pe gratar.

 

Pin It on Pinterest

Share This