Nu cred ca pizza mai poate fi considerata un fel de mancare international. In toate orasele din tara noastra sunt pizzerii la tot pasul, mai ceva ca in Italia. De fapt, a merge la o pizza a devenit in ultimii ani o modalitate de a petrece timpul liber. Lucru care nu este atat de grav, daca modul de preparare respecta reteta traditionala si nu ajunge sa fie un amalgam de ingrediente amestecate, greu de digerat, care  combină blatul amidonos cu compoziția formată din proteine animale (mezeluri, șunci, brânzeturi), care o fac indigestă.

Reteta de pizza traditionala cu rosii si sos de rosii, italiana (nu americana, cu blat pufos si multe carnuri, branzeturi grase si porumb), cu blat din faina integrala de grau dur, are chiar efect de prevenire a atacurilor de cord si altor boli moderne. Blatul pizzei italiene este subtire, nu contine grasimi hidrogenate (margarine), ci ulei de masline si putina branza autentica. Sosul de rosii contine substante cu efect de fluidizare a sangelui (antiagregant plachetar), care previne aparitia cheagurilor de sange, deci a atacurlor de cord si accidentelor vasculare cerebrale. In plus, combinatia dintre uleiul de masline si sosul de rosii stimuleaza asimilarea licopenului si mareste activitatea chemopreventiva a acestuia.

Nu trebuie sa mai spun ca sosul de rosii trebuie facut din rosii crescute in sistem ecologic, fara adaosuri de conservanti, acid citric etc. Puteti adauga ca si topping frunze de rucola, rondele de ardei gras, masline sau ciuperci. Exista de asemenea si varianta vegana, cu branza tofu.

Spre deosebire de pizza italiana, pizza americana este plina de grasimi artificiale, sunca, mezeluri, sosuri industriale nesanatoase (ketchup cu amidon modificat). Mai nou, exista si feluri de pizza romaneasca, as putea spune, care au ca topping sorici sau babic!!!

Atentie! Chiar si pizza italiana traditionala nu trebuie consumata in cantitati mai mari de 0.5 kg pe saptamana, cu atentie la consumul de amidonoase din acea zi si in cadrul unei diete echilibrate, care respecta principiile unei nutritii sanatoase. Iar preparata in casa, pizza poate avea blatul din faina integrala sau orice amestec de fainuri sanatoase.

Voi mancati pizza? Ati gasit in orasul in care locuiti pizza preparata cu blat de faina integrala?

Pin It on Pinterest

Share This