Sursa foto: https://pixabay.com/ro

Impactul digestiei asupra pierderii in greutate este foarte important. Asa cum am spus de multe ori, suntem ceea ce mancam. Bineinteles, timpul exact de digestie depinde de sanatatea fizica, de metabolismul, de varsta si chiar de sexul unui individ. Da, in general, unele alimente se digera imediat, in timp ce altele raman in organism pentru mai mult timp.

Daca simplificam termenul, timpul de digestie este o procedura prin care alimentele pe care le consumati se transforma in particule minuscule si ajung prin sistemul intestinal in sange. Este important sa intelegeti timpul de digestie pentru a pierde in greutate sau pentru a va mentine.

Alimente care se digera repede

Daca sunteti obisnuiti sa consumati alimente care se digera repede, veti observa ca vi se face foame foarte des. Acest timp de hrana va ofera o crestere rapida de energie – cu alte cuvinte, un salt al nivelului de glucoza. In timp ce un impuls de energie suna bine, daca organismul este inundat cu glucoza pe care nu o foloseste, aceasta de transforma in grasime.

Alimente care se digera incet

Alimentele care se digera greu cresc nivelul de zahar din sange mult mai lent, oferind o energie mai echilibrata si de durata. Dar daca mancati doar alimente care se digera greu, veti forta sistemul digestiv sa functioneze la maxim, ceea ce poate fi foarte dur pentru acesta.

Specialistii sugereaza ca nu trebuie amestecate alimentele care se digera greu cu cele care se digera mai usor la aceeasi masa si sa se evite consmul de alimente de tip fast food, in special pentru ca digestia nu se termina repede si stomacul poate fi supraincarcat.

Cel mai bun moment pentru procesarea alimentelor care au componente cu diferite durate de digestie este pranzul, cand sistemul digestiv este cel mai activ. Mancarurile pentru micul dejun sau cina ar trebui sa fie mai simple si de preferat cu alimente care se digera usor, astfel incat sa obtineti un impuls energetic imediat dupa micul dejun si sa va odihniti stomacul pe timp de noapte.

In cat timp se digera diferite alimente:

  1. Apa – ajunge in intestine imediat.
  2. Suc de fructe sau legume – 15-20 minute.
  3. Legume crude – 30-40 minute.
  4. Legume gatite – 40 minute.
  5. Peste – 45-60 minute.
  6. Salata cu ulei – 1 ora.
  7. Legume cu amidon – 1.5-2 ore.
  8. Cereale (orez, hrisca, quinoa) – 2 ore.
  9. Lactate – 2 ore.
  10. Nuci – 3 ore.
  11. Carne de pui – 1.5-2 ore.
  12. Carne de vita – 3 ore.
  13. Carne de miel – 4 ore.
  14. Carne de porc – 5 ore.

 

Pin It on Pinterest

Share This