Am facut-o cu totii! Mancam fara niciun sens alimente pe care nu vrem sa le mancam. Dar sunt acolo: tortul asa si asa de la petrecerea de aniversare a unui coleg. Cosurile fara fund cu chips-uri tortilla la un restaurant mexican preferat. Covrigei in sala de recreere in zilele de miercuri. Poate chiar cina in fata televizorului sau a laptop-ului. Infulecam gustari sau mese intregi fara a gusta cu adevarat si fara a ne face o reala placere ceea ce mancam. Acest lucru poate duce la ingerarea mai multor calorii decat avem nevoie, la consumul de alimente care nu ne ajuta la imbunatatirea sanatatii, si la o digestie proasta care ne perturba energia, starea de spirit si somnul.

Haideti sa alungam stilul de alimentatie lipsit de sens din vietile noastre! Va veti bucura mai mult de mancare – din punct de vedere fizic si emotional – daca va faceti un obicei din a incetini ritmul cu care mancati, savurati masa si gustati in mod constient fiecare imbucatura. Iata in continuare cateva sfaturi menite sa va ajute in acest demers:

  • Mancati la masa, asezati.

Nu aveti nevoie de o sala de mese formala sau portelanuri fine. Dar actul de incetinire a ritmului cu care mancati – intr-un spatiu destinat servirii mesei – va ajuta sa va concentrati asupra alimentelor dumneavoastra. Acest lucru trimite un mesaj creierului dumneavoastra spunand ”Acum mananc”, astfel incat simturile dumneavoastra si digestia pot incepe actul de hranire a organismului.

  • Opriti televizorul si alte gadget-uri in timpul mesei.

Realitate: Mancam mai mult cand suntem distrasi. De aceea este destul de important sa oprim televizorul, calculatorul, telefonul sau alte gadget-uri in timp ce mancam. Divertismentul si delectarea aduse de ecrane ne distrag atentia de la ceea ce mancam – fapt ce ne poate face sa ne simtim nesatui la finalul mesei. Creierul nu inregistreaza sentimentul de satietate care ar trebui sa vina odata cu alimentele din cauza interferentei unui filmulet cu o pisica draguta sau a unui e-mail stresant de la munca. Indepartati ecranele de la masa si concentrati-va pe mancare.

  •  Puneti furculita jos si mestecati bine.

Parintii mei au tinut la bunele maniere in timpul masei cand eram copil. Intotdeauna luam cina impreuna la masa din bucatarie si mi s-a spus de nenumarate ori sa las furculita jos intre imbucaturi. Nu era permisa infulecarea la masa. Acea regula enervanta era de fapt un sfat excelent, asa ca v-o impartasesc si dumneavoastra – cu dragoste. Lasati furculita pe marginea farfuriei intre imbucaturi pentru a va asigura ca nu infulecati mancarea prea repede. Si iata un alt sfat pentru dumneavoastra: Mestecati foarte bine fiecare imbucatura de mancare, intre 30 si 50 de ori. Cercetarile au aratat ca digestia si satietatea se imbunatatesc atunci cand mancarea e bine mestecata inainte de a fi inghitita.

  • Asteptati 20 minute.

Dureaza aproximativ 20 de minute pentru ca mesajul ”Sunt satul” sa ajunga la creier. Pentru a acorda timp creierului sa tina pasul cu stomacul, mancati incet si faceti pauze cu durata de cel putin 20 de minute inainte de  a va indrepta din nou catre aragaz. In cazul in care inca va simtiti nesatul dupa perioada de asteptare, adaugati o alta portie mica de proteine sau legume in farfurie si bucurati-va de fiecare imbucatura.

Din Melissa Joulwan, Autor al  “Well Fed Weeknights: Complete Paleo Meals in 45 Minutes or Less” (Seri in care va hraniti mai bine: mese complete Paleo in 45 de minute sau mai putin) (Disponibila din 1 noiembrie) si fondator al MelJoulwan.com.

Pin It on Pinterest

Share This