Supe creme de legume – beneficii si retete

Iarna este un anotimp potrivit pentru a acorda o atentie mai mare supelor crema de legume. Pentru ca nu prea mai putem vorbi de salate de legume proaspete de vara, ne putem indrepta catre multitudinea de radacinoase din piete: sfecla, dovleac placintar etc.

O supa crema de legume calda, mancata la ora pranzului, va hidrateaza, va ofera satietate si in acelasi timp va permite sa va continuati munca zilnica fara sa va simtiti greoi, balonati, sau sa va taie cheful de munca.

Acest fel de mancare este de asemenea foarte indicat atat copiilor mici, cu dentitia inca nu foarte formata, cat si celor mai mari – ca parte a unei diete diversificate.

Supele crema de legume pot contine smantana vegetala sau animala, unt, branza, ulei, drept pentru care ar trebui sa tineti cont de cateva reguli de urmat atunci cand le preparati (sau daca le comandati la restaurant sa stiti ce sa intrebati):

  • Untul sau smantana animala se adauga de preferat crude, dupa stingerea focului, sau atunci cand punem ingredientele in blender.
  • Atentie la smantana vegetala din comert plina de E-uri si grasimi hidrogenate si alegeti dupa ce cititi eticheta, produse de calitate precum cea din magazinul nostru: https://www.bioportal.ro/produse-bio/unt-vegetal-tahini-creme-sosuri-bio/smantana-vegetala-bio-din-orez-200ml-the-bridge-p12482/
  • Daca folositi ulei atunci trebuie sa apelati la ulei de masline extravirgin
  • Legumele ar trebui sa fie fierte un timp mai scurt, pana la consistenta „al dente”, pentru a pastra cat mai mult din vitamine si minerale intr-o stare activa si biodisponibila.
  • Crutoanele nu trebuie prajite in ulei nerezistent la temperatura. Se va folosi painea integrala, usor rumenita in ulei de masline condimentat.
  • Smantana, untul si crutoanele cresc densitatea energetica a supei (care va avea multe calorii). Recomand moderaţie, mai ales in cazul persoanelor supraponderale, obeze sau suferinde de diabet.

Iata si o sugestie de supa crema:

Ingrediente: 2 morcovi, 1 patrunjel, 1 pastarnac, 1/4 telina, 2 cepe, 2 cartofi, 2 bucati praz, 100 g unt, sare, verdeata, un catel de usturoi.

Mod de preparare: legumele se taie marunt si se pun impreuna la fiert. Cand s-au patruns bine se pun in blender cu jumatate din apa in care a fiert si usturoiul. Se adauga untul. Daca se obtine o supa prea groasa se subtiaza cu restul de apa si se potriveste de sare. Se serveste cu crutoane si putina smantana.

 

Pin It on Pinterest

Share This