Uleiurile optime in alimentatia copiilor sunt: uleiul de masline extravirgin, uleiul de in, uleiul de canepa, presate la rece, care se vor folosi in salate, sosuri, piureuri, dar care nu vor fi folosite la temperaturi inalte pentru gatit. Uleiurile care pot fi incalzite si sunt indicate sunt: uleiul de cocos, uleiul de arahide. O sa ma opresc un pic asupra beneficiilor a trei tipuri de uleiuri ce pot fi adaugate in salate, dar si in mancaruri gatite, spre sfarsitul prepararii acestora.

Uleiul de masline

Uleiul de masline se obtine din fructele arborelui de maslin recoltate incepand din luna noiembrie pana in decembrie. Calitatea uleiului de masline este puternic influentata de natura terenului pe care cresc arbustii, de tipul de livada, de gradul de maturare a fructelor, de modalitatea de recoltare a acestora si de metoda de extractie utilizata.

Calitatile uleiului de masline extravirgin sunt:

  • Poate fi considerat si condiment datorita gustului si aromei sale.
  • Are o inalta digestibilitate.
  • Este usor laxativ.
  • Este un aliment – medicament, iar vechii greci il considerau cheia longevitatii si a sanatatii mentale.

Uleiul de canepa

Uleiul de canepa, cel mai echilibrat ulei natural, se obtine prin presarea la rece, intr-un mediu vidat, a semintelor de canepa. Nici o alta resursa alimentara nu ofera balanta ideala de acizi grasi omega-6 si omega-3 precum uleiul de canepa, in raportul perfect de 3:1, recomandat de medici si nutritionisti.

Calitatile uleiului de canepa

  • Uleiul de canepa este un produs foarte bogat in nutrient, contine antioxidanti, proteine, caroten, fitosteroli, fosfolipide, dar si numeroase minerale, printre care se numara calciul, magneziul, sulful, potasiul, fierul, zincul si fosforul.
  • Folositi-l cu incredere chiar de cand se incepeti diversificarea.
  • Acizii grasi esentiali din uleiul din seminte de canepa mentin colesterolul scazut. Prin accelerarea proceselor metabolice tonusul dvs. se imbunatateste, iar in organism grasimile sunt arse mai repede, neavand timp sa se depuna pe peretii arterelor. Acizii grasi esentiali nu pot fi produsi de corpul uman, asa ca trebuie sa ii obtinem din alte surse, prin aport alimentar.

Uleiul de in

Uleiul de in este un ulei vegetal obtinut din semintele plantei de in. Vegetarienii recomanda uleiul de in ca si inlocuitor al uleiului de peste pentru ca este la fel de bogat in acizi grasi omega-3. Acestia sunt esentiali pentru a furniza corpului energia necesara si pentru a asigura transportul nutrientilor esentiali precum vitaminele A, D, E, K si carotenoidele.

Calitatile uleiului de in

  • Este un laxativ natural. Uleiul, bogat in fibre, esentiale pentru digestie, actioneaza ca un lubrifiant natural pentru tractul digestiv.
  • Intretine sanatatea oaselor.
  • Regleaza bataile inimii. Studiile arata ca omega-3 din uleiul din seminte de in contribuie la sanatatea inimii. Ajuta la mentinerea in limite normale a tensiunii arteriale, regleaza bataile inimii si previne ingrosarea vaselor si a venelor.
  • Imbunatateste aspectul pielii

Voi ce ulei folositi la prepararea hranei copiilor vostri?

Pin It on Pinterest

Share This